نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان زیرساخت احیای دانش طب ایرانی

به گزارش بنیاد ملی نخبگان، حسین رضایی زاده گفت: از سال 1386 که دوره دکترای تخصصی طب سنتی و از سال 1387 که دوره دکترای تخصصی داروسازی سنتی به عنوان دو رشته تخصصی برای پزشکان و داروسازان عمومی وارد عرصه دانشگاه شد، چشم انداز روشنی برای احیا و ارتقای علمی این دانش به وجود آمد.
وی تصریح کرد: تا کنون بیش از پانزده گروه و دانشکده در دانشگاه های مختلف کشور به وجود آمده و تا کنون بیش از پانصد دانشجوی دکترای تخصصی وارد این دوره ها شده یا فارغ التحصیل شده اند.
رضایی زاده اضافه کرد: ضمن اینکه کتابهای بسیار زیادی در زمینه طب ایرانی تصحیح، بازنویسی و تألیف شده و تعداد بسیار قابل توجهی مقاله به زبانهای فارسی و انگلیسی نیز نوشته شده است و تعامل خوبی با کشورهای شرقی و اروپایی برای معرفی این دانش به سایر کشورهای جهان برقرار شده است.
رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین ورود پزشکان و متخصصان و داروسازان و همگامی ایشان با بخش تولید و صنعت و همچنین توسعه کمی و کیفی شرکتهای دانش بنیان را مقدمه و زیرساخت یک حرکت بزرگ و بنیادین برای احیای منطقی دانش طب ایرانی و داروسازی سنتی دانست.
وی تصریح کرد: مهمترین نقش جشنواره، علاوه بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای مردم و علاوه بر حساس کردن مسئولان و سیاستگذاران و جلب توجه ایشان به ظرفیتهای علمی و اقتصادی نهفته در دل طب ایرانی و داروسازی سنتی به عنوان یک دانش بومی و ملی، آشنایی پژوهشگران این عرصه با یکدیگر و با توانمندی های داخلی خواهد بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل