پنانسیل بهینه سازی انرژی در کشور قابل توجه است

دکتر یدالله سبوحی عصرچهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین مسابقه ملی نوآوران انرژی و محیط زیست در دانشگاه شریف افزود: پتانسیل بهینه سازی انرژی در میان مدت با به کارگیری فناوری های جدید نزدیک به ٧٥٠ میلیون بشکه معادل نفت خواهد بود.
وی ادامه داد اگر این پتانسیل را با قیمّت های امروزی مقایسه کنیم بیش از ٢٠ میلیارد دلار در سال در کشور پتانسیل افزایش درآمد خواهیم داشت.
به گفته رییس پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف ، درصورت ایجاد درآمد مازاد برای کشور امکان اشتغال زیادی را می توان فراهم کرد.
سبوحی در عین حال تاکید کرد که یکی از مشکلات اساسی در کنار موانع مختلف در بخش بهینه سازی انرژی عدم دسترسی به فناوری و انرژی است و مانع اساسی تر خود دولت است که درگیر بهینه سازی انرژی شده است.
وی خاطرنشان کرد که در یکسال گذشته با آیین نامه های جدیدی که تصویب شده اند این امکان ایجاد شده که به تدریج بتوانیم بازار بهینه سازی انرژی را فعال تَرودخالت دولت را در این زمینه به حداقل برسانیم.
وی دسترسی به فناوری را یکی از الزامات توسعه بهینه سازی انرژی و محیط زیست عنوان کرد و گفت: در گذشته به دلیل اینکه تقاضایی در کشور برای این کار نبود بنابراین فناوری هم در این زمینه توسعه نیافت و اکنون اگر بخواهیم در این زمینه اقدام کنیم باید فناوری وارد کنیم.
وی ادامه داد: بنابراین ایجاد یک زیست بوم یا اکوسیستمی که بتواند نوآوری و خلافیت را گسترش دهد و زمینه را برای شکوفایی نواوری فراهم کند لازم است.
دومین دوره از مسابقات ملی نوآوران انرژی و محیط زیست عصر چهارشنبه با معرفی برگزیدگان در دانشگاه شریف پایان یافت.
مراسم اختتامیه دومین دوره از مسابقات ملی نوآوران انرژی و محیط زیست با عنوان اپلیکیشن نویسی در حوزه محیط زیست وانرژی به همت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه شریف برگزار شد.
در این مراسم همچنین از دو نفراز اعضای کمیته علمی و ٩ نفراز مشاوران این مسابقه نیز تقدیر شد.
در این مسابقه 55 تیم شرکت کرده بودند که شرط شرکت در آن آشنایی با برنامه نویسی اندروید و داشتن ایده در خصوص انرژی ومحیط زیست بود.
به گزارش ایرنا،این 55 تیم پس از قرار گرفتن در کمیته های داوری به 40 تیم تقلیل یافتن و از این 40 تیم نیز 23 تیم اپلیکیشن های خود را ارائه دادند و درنهایت 10 تیم به عنوان تیم برتر شناخته شدند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا