نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گام های اولیه برای راه اندازی 3 موسسه مشابه رویان در ایران

دکتر رضا ملک زاده روز چهارشنبه در حاشیه هفدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه اندازی این سه موسسه از اولویت های بودجه ای ما است و مراحل اولیه تاسیس آنها آغاز شده است. 
وی افزود: در سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری در تحقیقات مربوط به سلول های بنیادی داشته ایم و امیدواریم بتوانیم طی 6 سال آینده از سلول های بنیادی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کنیم. 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: در زمینه سلول های بنیادی علاوه بر پژوهشگاه رویان، هشت دانشگاه دیگر و محققان زیادی نیز فعال هستند و امیدواریم تا 10 سال آینده بتوانیم استفاده از سلول های بنیادی را برای درمان همه بیماری ها به کار گیریم. 
ملک زاده ادامه داد: در حال حاضر سلول های بنیادی برای درمان بیماری های پوستی، مفاصل و چشم به کار می رود و تحقیقاتی در زمینه بیماری های قلبی و عروقی، کبد، کلیه، بیماری های مرتبط با سلول های عصبی مانند ام اس در دست انجام است که نقاط امید زیادی در مورد موفقیت در این زمینه وجود دارد. 
وی با بیان این که در صورت تحقق این امر هزینه درمان بیماران بسیار کاهش می یابد، افزود: هزینه درمان بیماران با سلول های بنیادی بسیار کمتر از هزینه های جاری مانند جراحی پیوند کبد است و به طور کلی می توان گفت که قابل مقایسه با هزینه های جاری نخواهد بود. 
ملک زاده جایگاه ایران در زمینه کاربرد سلول های بنیادی را از کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و ترکیه بالاتر دانست و گفت: نسبت به کشورهای پیشرفته فاصله ای داریم اما در حال کاهش این فاصله ها هستیم.
هفدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان امروز با حضور جمعی از پژوهشگران و محققان داخلی و خارجی در مرکز همایش های رازی برگزار شد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل