آمادگی شبیه سازی یوز ایرانی را داریم

دکتر حمید گورابی روز چهارشنبه در حاشیه هفدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این پژوهشگاه در مورد احیای نمونه قوچ قومیشلو پس از سه بار شکست، در نهایت موفق به شبیه سازی شد اما در مورد گربه سانان مانند یوز ایرانی این کار بسیار دشوارتر است که نیاز به هماهنگی بین نهادهای مسئول دارد. 
وی افزود: در مواردی مانند گربه سانان وحشی مانند یوز به نظر می رسد که استراتژی و فناوری مشابهی باید به کار گرفته شود و این امر مستلزم تامین هزینه های لازم است. 
گورابی گفت: پژوهشگاه رویان باید پروژه هایی را که در دست اقدام دارد، به نتیجه برساند و بودجه ای برای این کار ندارد؛ بنابراین اگر نهادهایی که مسئول این قضیه هستند، هزینه ها را تقبل کنند ما آمادگی انجام آن را داریم. 
رییس پژوهشگاه رویان توضیح داد: اولین کاری که باید انجام داد، تهیه و نگهداری سلول های این حیوانات به صورت فریز شده است تا بعدا بتوانیم از آنها برای شبیه سازی حیوان استفاده کنیم. 
گورابی گفت: صحبت هایی در این زمینه با رییس سازمان محیط زیست شده و وی تمایل خود در این زمینه را ابراز کرده اما عملا تاکنون اقدامی انجام نشده و تحقیقاتی در این زمینه نیز صورت نگرفته است. 
هفدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان امروز با حضور جمعی از پژوهشگران و محققان داخلی و خارجی در مرکز همایش های رازی برگزار شد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا