نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تصمیمات نادرست در مدیریت محصولات کشاورزی تبعات جبران ناپذیری در پی دارد

دکتر بهزاد قره یاضی در افتتاحییه دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با تأکید بر نقش مدیریت در توسعه اقتصادی و محصولات کشاورزی، تصمیمات نادرست و کارشناسی نشده در این عرصه را دارای تبعات جبران ناپذیر و موجب ایجاد خسارات سنگین دانست.

وی در ادامه فاصله میان مجموعه‌های اجرایی و انجمن‌های علمی و جوامع دانشگاهی را منجر به ضعف مدیریت و عدم اتخاذ تصمیم‌های درست دانست و خواهان توجه ویژه به ظرفیت‌های موجود در این انجمن‌ها شد.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران و دبیر علمی این کنگره با اشاره به رتبه علمی خوب کشور در تولید علم در رشته زراعت و اصلاح نباتات یکی از دلائل عمده پیشرفت در این عرصه را وجود ۶ هزار عضو هیأت علمی در رشته‌های کشاورزی و ۲هزار و 400 پژوهشگر عضو هیأت علمی در وزارت جهاد کشاورزی دانست.

قره یاضی در پایان با اشاره به بحران غذا در جهان کنونی گفت: باید از همه فناوری‌ها و روش‌ها برای تولید محصول در جای خود و به طریق مناسب بهره برد.در این مراسم پیام وزیر جهاد کشاورزی توسط مهندس محمدحسین شریعتمداری مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی قرائت شد و از چهره‌های تأثیرگذار در رشته علوم زراعت و اصلاح نباتات تقدیر به عمل آمد. تمبر یادبود کنگره نیز در پایان رونمایی شد.

این کنگره در روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریور 95 نیز با برگزاری نشست های تخصصی به کار خود ادامه خواهد داد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل