ورزش برای جلوگیری از خطر دیابت

محققان در این مطالعه در جستجوی داوطلبانی هستند تا بتوانند تعیین کنند که چگونه ورزش می‌تواند برای مقابله با اثرات منفی نشستن طولانی مدت و کم تحرکی در سطح گلوکز خون موثر باشد.

در سال 2012 یک مطالعه نشان داده بود افرادی که بیشتر ساعات روز را صرف نشستن یا دراز کشیدن می‌کنند، 112 درصد بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

در پژوهش جدید قرار است سطح قند خون مردانی که احتمال ابتلا به دیابت در آنها زیاد است مورد پایش قرار گیرد. هدف این پژوهش اندازه‌گیری دقیق سطح قند خون و یافتن ورزشی مناسب برای کاهش آن است. پژوهشگران امیدوارند با این کار بتوانند خطر ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی – عروقی را کاهش دهند.

مطالعه فوق به مردان بین 20 تا 55 ساله ای نیاز دارد که کمتر از 2 ساعت در هفته به ورزش می‌پردازند. شرکت ‌کنندگان طی یک پرسشنامه کوتاه 4 خودآزمایی تجربی جداگانه، شامل ورزش و رژیم غذایی با شاخص قند خون بالا و پایین، انجام خواهند داد. هر آزمایش یک بار در ماه و حدود 12 ساعت به طول خواهد انجامید.

در طول آزمایش با استفاده از یک سیستم ناظر که یک دستگاه جدید و ابتکاری است و نیاز به نمونه خون سر انگشت ندارد، سطح قند خون هر شخص به طور مداوم اندازه‌گیری خواهد شد. شرکت‌کنندگان اندازه‌های دقیق بدن ( شامل توده چربی و توده بدون چربی )، سطح تناسب اندام فعلی و پاسخ گلوکز به هر آزمایش را دریافت کرده و مطالبی درباره اهمیت رژیم غذایی و ورزش در کنترل قند خون خواهند آموخت.

یافته های نهایی این پژوهش برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند بسیار مهم و مفید خواهد بود.