نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مدیر مرکز تحقیقات مشترک آب چین و استرالیا:نگاه دنیا به ایران است

هفته جاری هیاتی از کشور استرالیا به ایران آمد تا برای ایجاد مرکز تحقیقات آب در ایران با همکاری دانشگاه صنعتی شریف مذاکره کند، قرار شد مطالعه موردی این مرکز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شود؛در این میان ستاد احیای دریاچه ارومیه نقش اصلی را دارد. 
این گروه ضمن برگزاری نشست های مختلف بازدیدی از دریاچه ارومیه داشت و از نزدیک با وضعیت دریاچه و اقداماتی که از طرف ستاد احیا در حال انجام است آشنا شد.
'پیتر اسکی' مدیر مرکز تحقیقات مشترک آب چین و استرالیا عصر سه شنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: در تمام دنیا مشکل آب یک مشکل پیچیده است اما در ایران نیازمند یک اصلاحات ملی بزرگ است که قرار شد این اصلاحات در یک پایلوت کوچک مانند دریاچه ارومیه اجرا شود. 
وی با اشاره به اقدامات ایران در خصوص احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به کارهای انجام شده احتمال اینکه دریاچه در یک دهه به حد اکولوژیک خود برسد زیاد است اما در این خصوص باید تخصیص آب به دریاچه به یک باور همگانی برسد. 
مدیر مرکز تحقیقات مشترک آب چین و استرالیا تاکید کرد: همه باید به این باور برسند که محیط زیست یک حقابه دارد. 
وی گفت: البته کیفیت آبی هم که دریاچه می رسد نیز بسیار مهم است یعنی برای آبی که از صنعت و یا بخش خانگی به دریاچه می رسد باید فکری کرد. 
پیتر اسکی افزود: احیای دریاچه ارومیه به تنهایی مهم نیست بلکه تغییر در روند باور مردم در نحوه مصرف آب بسیار مهم است، در واقع مردم باید بپذیرند که محیط زیست برای آنها خیلی مهم است. 
وی گفت: همانطور که در ستاد احیای دریاچه پیش بینی شد، به اعتقاد من دریاچه در یک دهه به تراز اکولوژیک خود می رسد که البته مستلزم همکاری تمام نهادها و سازمان های مرتبط است. 
به گزارش ایرنا، همچنین ' مایکل استوواردسن ' رییس بخش منابع آبی، هیدرولوژی و محیط زیست دپارتمان زیرساخت دانشگاه ملبورن به خبرنگار علمی ایرنا گفت: درست است استرالیا در زمینه مدیریت منابع آب تجربه زیادی دارد، اینطور نیست که ما فقط از کارها و تجربیات خودمان بگوییم بلکه از ایران هم چیزهای خوبی یاد گرفته ایم بنابراین بر تبادل تجربیات بین دو کشور تاکید داریم. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل