کشف شهر ساخته شده توسط اختاپوس ها در اقیانوس

اختاپوس ها موجودات بسیار باهوشی هستند. این جانور آن قدر باهوش است که برخی از دانشمندان متقاعد شده اند اختاپوس ها با سایر موجودات زمین تفاوت دارند. با این حال، یافته های جدید نشان می دهد: این موجودات جذاب، کاری شگفت ‌انگیز انجام داده‌اند. بر این اساس اعلام شد، یک شهر ساخته شده توسط اختاپوس ها در سواحل شرق استرالیا شناسایی شده است.

به گزارش سیناپرس، دانشمندان به تازگی موفق به کشف یک شهر عجیب زیر دریا شدند که توسط اختاپوس ها ساخته شده است. این شهرها نه تنها به دلیل نحوه ایجادشان شگفت ‌انگیز هستند، بلکه به دلیل این که آن چه را که ما در مورد اختاپوس می ‌دانیم تغییر می ‌دهند. پیش از این همواره اعتقاد بر این بود که این موجودات زندگی انفرادی داشته و مایل به روابط اجتماعی نیست.

با کمک این کشف جدید، دانشمندان نشان داده‌ اند : نه تنها اختاپوس ‌ها می ‌توانند شهرهای کوچک خود را بسازند، بلکه احتمالاً در اقیانوس ها دارای گروه ها جوامع مشخصی هستند. پژوهشگران می‌گویند: اختاپوس‌ ها از برون ‌زدگی سنگ و همچنین انبوهی از پوسته‌ های صدف برای ساختن شهرهای کوچک خود استفاده کردند.

مطالعات انجام شده نشان می دهد: اختاپوس ها شهرهای خود را با استفاده از توده های صدفی  که به عنوان middens شناخته می شود، ساخته و نوعی معماری شگفت انگیز ایجاد کردند. جانورشناسان  می ‌گویند که برون‌ زدایی ‌ها و دیگر ویژگی‌ های طبیعی کف دریا در این دو مکان به احتمال زیاد به امکان ‌پذیر شدن ساخت این شهر های اختاپوس کمک کرده است.

گفتنی است اولین سایت در خلیج جرویس، منطقه ای در سواحل شرقی استرالیا مشاهده شد که دانشمندان آن مکان را Octopolis یعنی شهر اختاپوس ها نامیدند، و طی بررسی های بعدی مشخص شد که حداقل ۱۶ حیوان مختلف با این مکان تعامل دارند. در ادامه چند صد متر دورتر، سایت دیگری که Octlantis نام داشت کشف شد. در این شهر جدید در مجموع ۱۳ لانه اختاپوس شناسایی شد.

به گزارش سیناپرس، طی مطالعات جدید، محققان با استفاده از دوربی ن‌های GoPro به شهرهای اختاپوس‌ها رفتند تا از آن ‌ها عکس بگیرند. آن ها طی یک روز حدود ۱۰ ساعت فیلم ضبط کردند و به سادگی شاهد تعامل ساکنان منطقه با یکدیگر بودند. این کشف بسیار جذاب است و به کشف اطلاعات ارزشمندی در مورد حیات وحش اقیانوس ها منجر می شود.

مترجم: نداجوادهراتی