نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گجت های پایش سلامتی، بهبودی بیمار در بیمارستان را تسریع می‌کنند

به گزارش سیناپرس همدان، طبق تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی، ساعت ها یا دستبندهای هوشمند، و پایشگر‌های فعالیت پوشیدنی می‌توانند به بهبود سریع‌تر بیماران در طول زمان بستری کمک کنند و به طور بالقوه برخی از فشارها را بر روی سیستم بیمارستانی کاهش دهند.

این مطالعه در JAMA Network Open منتشر شد، بررسی سیستماتیک و متاآنالیز نشان داد که وقتی بیماران بیمارستانی از پایشگر‌های فعالیت استفاده می‌کردند، فعال‌تر و عملکرد فیزیکی بهتری داشتند (در مقایسه با بیمارانی که تحت مراقبت‌های معمول در بیمارستان قرار می‌گرفتند) و این باعث بهبود سریع‌تر می‌شد.

با بررسی 15 مطالعه با مجموع 1911 بیمار (در حال انجام توانبخشی سکته مغزی، توانبخشی ارتوپدی، توانبخشی مختلط و گروه های مختلف پزشکی و جراحی)، این مطالعه نشان داد که بیماران موارد زیر را به دست آوردند:

کیمبرلی ستو، کاندیدای UniSA و فیزیولوژیست ورزشی معتبر می‌گوید ردیاب‌های پوشیدنی فعالیت می‌توانند به دلیل توانایی در بهبود فعالیت بیمار و کاهش رفتار بی‌تحرک، بهبودی بیمار را در طول اقامت در بیمارستان تسریع بخشند.

ستو می گوید: اقامت در بیمارستان اغلب با عوارض بی تحرکی شدید بیمار مشخص می شود، که به طور متناقض می تواند سایر مشکلات سلامتی را تشدید کند و منجر به اقامت طولانی تر در بیمارستان شود.

فقدان تحرک در طول مدت اقامت در بیمارستان می‌تواند منجر به مجموعه‌ای از پیامدهای منفی، از زوال عملکرد و ضعف تا ناتوانی، و حتی خطر مرگ و میر بیشتر شود.

پایشگر‌های پوشیدنی فعالیت مانند Fitbits یک مداخله عالی برای بهبود فعالیت بدنی و رفتار بی تحرک در طول اقامت در بیمارستان است. این همچنین می تواند منجر به بهبود نتایج بالینی برای بیماران شود، مانند عملکرد فیزیکی (که به توانایی بیمار برای انجام فعالیت های روزانه، مانند تعادل و راه رفتن تا جایی که باید بروند اشاره دارد).

اگرچه ممکن است 826 قدم زیاد به نظر نرسد، اما پیشرفت‌هایی که مطالعه ما نشان داد قابل توجه است، با مطالعات دیگر نشان می‌دهد که افزایش تعداد گام‌های روزانه حتی 250 تا 500 قدم با کاهش خطر بستری طولانی‌مدت در بیمارستان و ترخیص زودهنگام مرتبط است.

پروفسور کارول ماهر، محقق ارشد، می گوید که پایشگر‌های فعالیت پوشیدنی، مداخله ای امیدوارکننده برای بهبود فعالیت و بهبودی بیمار در طول بستری شدن در بیمارستان است.

فشار ویزیت‌های بیمارستانی در سیستم بهداشتی قابل توجه است. پایشگر‌های فعالیت پوشیدنی ابزاری ارزان و مؤثر هستند که به‌ویژه سفر به سمت بهبودی را افزایش می‌دهند.

منبع: JAMA Network Open

مترجم: کیانوش کرمی

خروج از نسخه موبایل