نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

واگذاری اراضی شهرک صنعتی دارویی بیضا در هفته دولت امسال

سینا

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از برنامه اين شركت براي آغاز واگذاري زمين در شهرك صنعتي دارويي بيضا در هفته دولت در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: مراحل ايجاد زيرساخت ها در اين شهرك صنعتي شتاب گرفته است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، سيد مصطفي هاشمي در بازديد از عمليات اجرايي طرح هاي زيرساختي شهرك صنعتي دارویی بیضا گفت: هم اكنون عمليات اجرايي طرح هاي زيرسازي و خط انتقال برق با اعتبار 520 ميليارد ريال در حال انجام است و طرح شبكه داخلي فاضلاب فاز اول نيز با اعتبار 150ميليارد به پايان رسيده است.

وي با اشاره به آغاز عمليات اجرايي طرح خط انتقال برق شهرك صنعتي دارويي بيضا گفت: اين خط دومداره با اعتبار 170ميليارد ريال با ظرفيت حدود 12مگاوات برق به طول 11كيلومتر از پست برق بيضا تا شهرك صنعتي در مرحله اجرا قرار دارد كه با بهره برداري از آن، برق اين شهرك صنعتي تامين مي شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: در زمينه تامين آب نيز انشعاب آب به میزان 10ليتر بر ثانيه با اعتبار 150ميليارد ريال خريداري شده است، گفت: اجراي خط انتقال آب ازمحل انشعاب تا شهرك صنعتي نيز در برنامه كاري قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با احتساب اعتبارات فعلی طرح های در دست اجرا تاکنون افزون بر ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های این شهرک صنعتی اختصاص یافته است.

هاشمي بر تسريع در عمليات اجرايي طرح هاي زيرساختي با هدف آماده سازی شهرک صنعتی برای واگذاری به متقاضیان تاكيد كرد .

وی افزود: این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده که در فازهای توسعه مساحت آن افزايش مي يابد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود: شهرک صنعتی دارویی از مصوبات هیئت دولت است كه در آن بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می شود در این واحدها برای افزون بر 5 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتي ، استقرار صنایع مرتبط با دارويی و تجهیزات پزشکی و نيز فراوري گیاهان دارویی است، گفت :در برخی از زون هاي این شهرک نیز سایر واحدها بر اساس ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، مستقر خواهند شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه با توجه به تکمیل شهرک های صنعتی شیراز و فاصله نزدیک شهرک صنعتی دارویی بیضا به مرکز استان، این شهرک صنعتی از گزینه‌های سرریز جذب سرمایه گذاری شیراز است، گفت: نزدیکی به آزادراه شیراز_ اصفهان، امکان استقرار صنایع بزرگ، کوچک و متوسط و نیز امکان اجرای طرح های توسعه ای از مزایای شهرک صنعتی دارویی بیضا است.

گزارش: فتانه حق پرست

خروج از نسخه موبایل