همانطور که کراس اوورها یا همان شاسی بلند های کوچک در دنیای خودرو محبوبیت پیدا کرده اند، دوچرخههای هیبریدی همه جارو نیز در دنیای دوچرخههای برقی شده محبوبیتی روز افزون می یابند. چه کسی دوچرخه ای برقی که هم توانایی پیمودن راه های آسفالت شهری را دارد و هم در مسیر های خاکی و نامناسب طبیعت پا به پای دوچرخه های کوهستان مسیر را می پیماید را دوست ندارد؟
به گزارش سیناپرس، دوچرخههای برقی هیبریدی امروزی تقریباً میتوانند با هزینه بسیار ناچیز شارژ باتریشان شما را به مدرسه یا محل کار روزانه تان ببرند و باز گردانند، همچنین در روزهای تعطیل همراه شما در یک روز طبیعت گردی باشند، بی اینکه نیازی به هزینه بنزین یا پرداخت کرایه داشته باشند یا پس از یک روز طبیعت گردی در مسیر های خشن، نیاز به هزینه تعمیرات سنگین داشته باشند.
این امر با قیمت های جدید و مناسب از سوی برخی کمپانی ها حتی جذاب تر نیز شده است. به عنوان مثال، دوچرخه الکتریکی SUV E-Summit را از شرکت ناکامورا، که یک برند ژاپنی که در واقع در فرانسه مستقر است، در نظر بگیرید. همانطور که از نام آن پیداست، E-Summit SUV دوچرخه ای در کلاس کوهستان است که می تواند از تپه ها و راه های شیب دار بالا برود. این وسیله نقلیه از سوی شرکت تولید کننده به عنوان VTC توصیف میشود که به معنی «دوچرخه هیبریدی برای همه جادهها» است. که البته دلیل این نام گذاری نیز تقریبا واضح است.
به گزارش سینا پرس، دوچرخه ی ناکامورا E-Summit به شاسی تنومند و لوازم بسیار مناسبی مجهز شده است و مطمئناً در سناریوهای داخل و خارج از جاده، حس اعتماد را به راکب القا می کند. اگر به فریم یا تنه ی دوچرخه ناکامورا نگاه کنیم میبینیم که این واحد آلومینیومی ، هندسهای مشابه با تنه دوچرخههای کوهستانی بدون کمک فنر عقب – در اصطلاح Hard Tail – دارد. با یک میله شیب دار در وسط برای زاویه استند اوور پایین تر، و همچنین باقی زوایای رعایت شده در طراحی تنه برای استفاده های خارج از جاده، واضح است که این دو چرخه عملا دارای ویژگی هایی است که می تواند علاوه بر استفاده روزمره شهری، در برخی از زمین های آفرود فنی نیز خوش بدرخشد.
غیر از مواردی که به آن اشاره شد، دوچرخه برقی E-Summit دارای یک دوشاخ کمک فنر دار نسبتاً قوی با 130 میلی متر بازه حرکت تعلیق است. یک زین فنر دار نیز، سواری آرامی را در زمین های ناهموار به سوارکار ارائه می دهد. این دوچرخه روی چرخهای 27.5 اینچی که با لاستیک نایلون ابریشمی هاتچینسون Python2 با عرض 2.1 اینچی پوشیده شدهاند، حرکت می کند. در نهایت باید گفت که دوچرخه برقی ناکامورا سامیت به طور استاندارد با یک باربند عقب و گلگیرهایی با پوشش کامل تزئین شده است.
در سمت عملکردی معادله، دوچرخه E-Summit دارای یک موتور با گشتاور بالاتحت عنوان Naka E-Power Max می باشد. این سیستم محرکه دارای گشتاور 100 نیوتن متری است که قدرت صعود الهامبخشی را ارائه میدهد -بد نیست بدانید که گشتاور خالص خروجی از موتور خودروی پراید 103 نیوتون متر است!-. در مورد فن آوری باتری، این دوچرخه به یک بسته باتری 460 وات ساعتی مجهز است که با یک قاب یکپارچه به بدنه متصل است که می تواند با استفاده از آن به ازای هر بار شارژ کامل بین 80 تا 95 کیلومتر مسافت را بپیماید، البته به شرط اینکه آن را در حالت Eco Mode قرار دهید. یک سیستم دنده سنتی 9 سرعته نیز به راکبان اجازه می دهد تا در کنار موتور الکتریکی به طور عادی در طول مسیر رکاب بزنند.
در ابتدا، ناکامورا دوچرخه E-Summit را با قیمت 1999 یورو یا حدود صد میلیون تومان به بازار بین المللی عرضه کرد. با این حال، به نظر می رسد که این دوچرخه اکنون با قیمت 1699 یورو یا حدود 85 میلیون تومان به فروش می رسد و در فروشگاه های معتبر در دسترس است. اما نکته ای که وجود دارد، احتمال ورود این مدل به کشورمان است، زیرا در اطلاعیه ای که چند ماه قبل از سوی کمپانی ناکامورا منتشر شد، اشتیاق این شرکت به عرضه محصولاتش در بازار کشور های خاور میانه و مشخصا ایران، امارات متحده و چند کشور دیگر دیده میشد.
با توجه به اینکه در بازار کشورمان قیمت دوچرخه های برقی در بازه 40 میلیون تومان برای برند های گم نام تا بیش از 200 میلیون تومان برای برند های شناخته شده است، چنانچه این دوچرخه با قیمت واقعی در کشور عرضه شود، می تواند فروش خوبی را شاهد باشد.
لازم به ذکر است این دوچرخه تنها در یک رنگ قهوه ای ارائه شده است و در اندازه های استاندارد تنه کوچک، متوسط و لارج قابل خریداری است.
مترجم: محمد زارعلی
No tags for this post.