نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تهدیدات بیولوژیکی دستگاه های پوشیدنی برای سلامت ارتش

سلامت ارتش به زودی با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط ساعت های هوشمند و دستگاه های پوشیدنی و با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی تجزیه و تحلیل می شود.

به گزارش سیناپرس، یک پروژه جدید قصد دارد از چنین داده هایی برای شناسایی تهدیدات بیولوژیکی و شیمیایی که پرسنل دفاعی در حین انجام وظیفه با آن مواجه هستند، استفاده کند.

دستگاه‌های پوشیدنی مانند ردیاب‌های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند داده‌های سلامتی مختلفی از جمله فعالیت بدنی، ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، فشار خون، خواب و دمای پوست را جمع ‌آوری می ‌کنند. اکنون دانشمندان به دنبال استفاده از این داده ها برای اطمینان از سلامت اعضای ارتش استرالیا هستند.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی (Uni SA) پروژه ‌ای را برای تعیین اینکه آیا داده‌های بهداشتی جمع‌آوری‌ شده توسط ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های پوشیدنی می‌ تواند به سربازان در محافظت از آنها در برابر تهدیدات جنگ‌های بیولوژیکی و شیمیایی برتری بدهد، هدایت می ‌کنند. توانایی این دستگاه ها در نظارت مداوم بر سلامت چیزی است که محققان را بر آن داشت تا آنها را به عنوان راهی بالقوه برای اطمینان از سلامت پرسنل نظامی در نظر بگیرند.

سیوبان بنکس (Siobhan Banks) محقق ارشد این مطالعات از دانشگاه استرالیای جنوبی گفت: بیشتر روش‌های تشخیصی شامل نمونه ‌برداری از خون یا مایع بینی برای شناسایی پاتوژن‌های عامل عفونت‌ها است. این رویکرد پرهزینه، وقت گیر است و برای تجزیه و تحلیل نیاز به آزمایشگاه دارد. به گزارش سیناپرس،دستگاه های پوشیدنی به طور مداوم علائم حیاتی از جمله ضربان قلب، دمای پوست و خواب را اندازه گیری کرده و مجموعه عظیمی از داده ها را برای هر فرد ایجاد می کنند. تغییرات در این پارامترها بسیار سریع پس از عفونت به عنوان بخشی از پاسخ ایمنی رخ می دهد.

از آنجایی که تغییرات علائم حیاتی نشان‌ دهنده عفونت قبل از بروز علائم است، محققان می ‌گویند می‌ توانند از داده‌ها برای درمان سریع‌تر عفونت استفاده کنند.

بنکس در ادامه گفت: بنابراین باید بتوانیم از این داده‌های ثبت ‌شده برای تشخیص اولیه ‌ترین رویدادهای فیزیولوژیکی مولکولی و سلولی ناشی از قرار گرفتن در معرض پاتوژن استفاده کنیم.

محققان قصد دارند یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای تشخیص علائم اولیه عفونت ایجاد کنند که توسط داده های جمع آوری شده توسط دستگاه ها آموزش داده می شود. این پروژه از یک سرویس ابری استفاده می‌ کند که به دستگاه‌های پوشیدنی و یک برنامه تلفن هوشمند متصل می ‌شود. این الگوریتم خوانش های نامنظم را تشخیص داده و افراد را بر اساس نمایه های سلامتی آنها خوشه بندی می کند.

به گزارش سیناپرس، محققان می گویند: علاوه بر اطمینان از اینکه پرسنل نظامی برای انجام وظیفه مناسب هستند، اطلاعات جمع آوری شده به ویژه در تشخیص زودهنگام قرار گرفتن در معرض سلاح های بیولوژیکی یا شیمیایی مفید خواهد بود.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: newatlas

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل