نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اختصاص 105 میلیارد ریال برای توسعه زیست بوم فناوری همدان

رئیس پارک علم و فناوری همدان گفت: هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رئیس جمهور به همدان در حوزه دانش بنیان برای توسعه زیست بوم فناوری به پارک علم و فناوری این استان مصوب شد که تاکنون ۱۰۵ میلیارد ریال از آن اختصاص یافته است.

مجید کزازی اظهار کرد: از مجموع هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار، ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرحله ۲ ساختمان سایت اصلی پارک علم و فناوری، ۳۰۰ میلیارد ریال برای زیرساخت، تجهیز و اراضی قابل واگذاری به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مصوب شد.

وی ادامه داد: همچنین ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های کلان ملی در استان، ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به کارخانه نوآوری، ۲۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های متوسط و کوچک حوزه دانش بنیان استان و ۳۵۰ میلیارد ریال برای خانه خلاق مصوب شده است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه اعتبارات اختصاص داده شده در دو بخش و مربوط به حوزه عمرانی است، گفت: در مرحله اول، ۴۰ میلیارد ریال برای زیرساخت های اراضی قابل واگذاری به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور و در مرحله دوم حدود ۶۵ میلیارد ریال برای تکمیل فاز ۲ ساختمان اصلی پارک علم و فناوری نیز اختصاص داده شد.

کزازی افزود: تحقق این اعتبار و بکارگیری آن، نقش قابل توجهی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه تولید دانش بنیان در استان دارد.

وی ادامه داد: برای تحقق این میزان اعتبار که ثمرات زیادی برای تقویت و توسعه زیست بوم فناوری استان دارد که قبل از سفر رئیس جمهور به استان، پیگیری های زیادی توسط پارک علم و فناوری همدان از معاونت اجرایی رئیس جمهور، سازمان برنامه بودجه کشور و استانداری همدان انجام شده بود.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

خروج از نسخه موبایل