تاریخ سازی اسپیس ایکس در ماموریت های فضایی

شرکت اسپیس ایکس روز دوشنبه توانست تاریخ سازی کرده و  دو ماموریت فضایی را انجام دهد، به ظاهر ممکن است انجام دو ماموریت در یک روز توسط یک شرکت فضایی امری ساده محسوب شود اما باید توجه داشت این دو ماموریت توسط یک راکت فضاپیمای فالکون ۹ انجام شد که پس از ماموریت نخست به زمین بازگشته و ساعاتی بعد مجددا به فضا اعزام شد.

به گزارش سیناپرس، هنوز مدت زمان زیادی از رواج راکت های فضایی چندبار مصرف نمی گذرد که شرکت اسپیس ایکس توانست مدت زمان انجام دو ماموریت پیاپی با این فضا پیماها را به زیر یک روز کاهش دهد.

بر این اساس روز گذشته یک موشک فالکون ۹ ابتدا با محموله ای از ده ها ماهواره استارلینک به مدار زمین رفته و پس از بازگشت،  و ماموریت ترابری جدیدی را اجرا کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، اولین ماموریت، حامل ۵۲ ماهواره استارلینک، در ساعت ۳ و ۱۰ دقیقه بامداد به وقت شرقی ایالات متحده از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب شد.

این ماهواره ها در مدار پایین زمین مستقر شدند، جایی که به بیش از ۴ هزار ماهواره دیگری  خواهند پیوست که مجموعه مداری استارلینک را تشکیل می دهند که اینترنت پرسرعت و کم تاخیر را برای حدود یک و نیم میلیون کاربر در سراسر جهان فراهم می کند.

در ادامه این موشک فضایی با موفقیت بر روی سکوی بدون سرنشین Just Read the Instructions در اقیانوس اطلس فرود آمد. به گفته مهندسین و تیم پشتیبانی فنی اسپیس ایکس، همه چیز برای انجام این ماموریت در حالت مطلوب قرار داشته و این ماموریت سی و نهمین پرتاب اسپیس ایکس در سال و دویست و سی امین ماموریت فالکون ۹ به شمار می رفت.

به گزارش سیناپرس، پس از این فرود موفقیت آمیز، دومین ماموریت موشک فالکون ۹ که در ساعت ۵ و ۳۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ایالات متحده انجام شد.

در این ماموریت با عنوان Transporter-8، محموله ای شامل وسایل نقلیه انتقال به مدار زمین منتقل شد. گفتنی است تقویت کننده مرحله اول این ماموریت، قبلا در هشت ماموریت دیگر استفاده شده بود.

به گزارش سیناپرس، در گزارش اسپیس ایکس در این رابطه عنوان شده است که اولین مرحله فالکون ۹ حدود هفت دقیقه پس از پرتاب در منطقه ۴ فرود آمد. این دویستمین بازیابی موفقیت آمیز موشک کلاس مداری اسپیس ایکس بود.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا