پرینتر سه بعدی جدید MIT و ساخت اشیایی که شکل خود را به خاطر می سپارند

پیشرفت بعدی در این زمینه می تواند در مورد تحویل دارو باشد. محققان دانشگاه MIT از یک فرایند جدید چاپ سه بعدی برای ایجاد ساختارهای کوچک استفاده کرده اند که در دمای خاص تغییر شکل می دهد، و این روند می تواند منجر به ایجاد یک سیستم دارورسانی جدید برای درمان بیمارانی که تب دارند شود.

این تیم تاکنون موفق به توسعه قرص های حساس به دما نشده است، اما این فن آوری در نیمه راه وجود دارد. این فن آوری چاپ سه بعدی جدید microstereolithography نام دارد و با ترکیب آن با یک مخلوط ویژه پلیمر محققان قادر به ایجاد ساختارهای ریزی خواهند شد که می توانند اشکال خاص را به یاد بیاورند. این مخلوط پلیمری به گونه ای است که بر اساس حرارت نرم یا سخت می شود. اشکال ایجاد شده می توانند در یک دما به یک شکل خاص دربیایند و در دمای دیگر در آن حالت باقی بمانند و یا در درجه حرارت دیگر به شکل اصلی خود بازگردند. اشیا چاپ شده همچنین می توانند کشیده شده و بدون شکستگی تا سه برابر طول اولیه خود پیچ بخورند.

به گزارش بینهایت،این فرایند چاپ جدید دارای وضوح بسیار بالایی است و می تواند ساختارهایی به نازکی یک تار موی انسان ایجاد کند. این کار کمی پیچیده است اما فرصت های وسیعی را به دنبال خواهد داشت. این تیم امیدوار است از آن برای ساخت دستگاههای پزشکی، سلول های خورشیدی با قابلیت تغییر شکل و قطعات هوافضا استفاده کند. با اینکه این فن آوری هنوز به این نقطه نرسیده اما پیشرفت هایی در آن صورت گرفته و این تیم از آن برای ساخت یک ماکت کوچک اما پیچیده و دقیق از برج ایفل به عنوان یک ابزار برای گرفتن و بلند کردن اشیا کوچک استفاده کرده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا