نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هوش مصنوعی بهتر از پزشکان بیماری ها را تشخیص می دهد

هوش مصنوعی ثابت کرده است که در خواندن تصاویر پزشکی مفید بوده و حتی بررسی های جدید نشان داده است که این فناوری می ‌تواند به سادگی در آزمون ‌های دریافت مجوز پزشکان قبول شود. اکنون، یک ابزار هوش مصنوعی جدید توانایی خواندن یادداشت‌ های پزشکان و پیش‌بینی دقیق خطر مرگ، بستری مجدد در بیمارستان و سایر نتایج مهم برای مراقبت از بیماران را نشان داده است.

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید نشان می دهد: هوش مصنوعی بهتر از پزشکان بیماری ها را تشخیص داده و یک برنامه جدید ساخته شده بر اساس این فناوری، توانایی های پزشکی بسیار بالایی از خود بروز داده است.

 این نرم افزار که توسط تیمی از دانشمندان در دانشکده پزشکی Grossman در دانشگاه نیویورک طراحی شده است، در حال حاضر در بیمارستان های وابسته به  این دانشگاه در سراسر نیویورک استفاده می شود. محققان امیدوارند: این فناوری به بخشی استاندارد از مراقبت های بهداشتی تبدیل شود.

اریک اورمان (Eric Oermann) محقق ارشد این تیم مطالعاتی و جراح مغز و اعصاب و متخصص کامپیوتر پزشکی دانشگاه نیویورک،  در این رابطه گفت: در حالی که مدل‌ های پیش ‌بینی غیر هوش مصنوعی برای مدت طولانی در پزشکی وجود داشته ‌اند، اما در عمل به سختی از آن‌ ها استفاده می‌ شود، زیرا داده ‌های مورد نیاز آن ها نیاز به سازمان ‌دهی مجدد و قالب ‌بندی دست و پاگیری دارد.  به طور سنتی یک روش که در همه جای دنیا میان پزشکان رایج است، این است که پزشکان در مورد آنچه در دیده‌ یا با بیماران صحبت کرده‌اند، یادداشت می ‌نویسند.

بنابراین بینش اولیه ما این بود که آیا می ‌توانیم با یادداشت ‌های پزشکی به‌عنوان منبع داده‌ هایمان شروع کنیم و سپس مدل‌های پیش ‌بینی ‌کننده را در امتداد آن بسازیم؟

به گزارش سیناپرس، برای دستیابی به این هدف، مدل زبان موسوم به NYUTron، بر اساس میلیون ‌ها یادداشت بالینی از سوابق سلامت ۳۸۷ هزار نفر که در بیمارستان‌های NYU Langone بین ژانویه ۲۰۱۱ تا مه ۲۰۲۰ تحت مراقبت قرار گرفتند، آموزش داده شد. گزارش های رادیولوژی و دستورالعمل های ترخیص نیز بررسی شده و بانک اطلاعاتی شامل  یک پیکره 4.1 میلیارد کلمه ای ایجاد شد.

یکی از چالش‌های کلیدی این نرم‌ افزار، تفسیر زبان طبیعی است که پزشکان به آن می‌ نویسند. این تفسیر در بین افراد بسیار متفاوت است و برای نمونه نوع مختصر کردن اطلاعات در هر پزشک با پزشک دیگر متفاوت بوده و پژوهشگران با نگاه کردن به سوابق اتفاقات رخ داده، توانستند محاسبه کنند که پیش‌ بینی‌ های نرم ‌افزار برای درک این اطلاعات به اختصار نوشته شده چقدر دقیق بوده است.

نتایج نشان می دهد: این مدل هوش مصنوعی از نظر پیش ‌بینی ‌های پزشکی و تشخیص بیماری از اکثر پزشکان بهتر عمل می کند. به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Nature منتشر شد ه است.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل