نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تعیین نخستین فضانوردانی که در ایستگاه فضایی روسیه ساکن می شوند

روسیه نیز به مانند چین در صدد ساخت و راه اندازی ایستگاه مداری خاص خود بوده و در این راستا اقدامات عملی را شروع کرده است. روز گذشته آژانس فضایی روسیه اعلام کرد: در مرحله نخست قرار است دو فضانورد روس در این ایستگاه مستقر شوند.

به گزارش سیناپرس، نماینده سرویس مطبوعاتی مرکز آموزش فضانوردان یوری گاگارین که بخشی از آژانس فضایی روسیه محسوب می شود روز گذشته به خبرنگاران گفت: خدمه ایستگاه مداری آینده روسیه در ابتدا شامل دو فضانورد خواهد بود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، خدمه ایستگاه مداری روسیه در مرحله اولیه متشکل از دو فضانورد خواهد بود و هر یک از این افراد طیف وسیع تری از وظایف و زمینه های مسئولیت را بر عهده دارد که این موضوع نشان می دهد: وظایف فضانوردان روسیه در ابتدای راه اندازی ایستگاه مداری این کشور در مقایسه با وظایف فضانوردان فعلی این کشور در ایستگاه فضایی بین المللی، به مراتب سنگین تر است.  

نماینده مرکز آموزش کیهان نوردان یوری گاگارین در ادامه توضیحاتش تصریح کرد: فضانوردان با فضا پیماهای ترابری سرنشین دار نسل جدید به ایستگاه مداری تحویل داده می شوند و پیش از شروع ماموریت باید دوره های آموزشی ویژه ای را پشت سر بگذارند.

انتظار می ‌رود، ایستگاه مداری جدید فناوری ‌های کلیدی را برای ماموریت های فضایی آینده، از جمله پروازهای ماه و مریخ، توسعه دهد. در این صورت توجه ویژه ای به موضوع حفاظت خدمه و تجهیزات در برابر تشعشعات خواهد شد.

آژانس فضایی روسیه در این رابطه تاکید کرد:‌ در ایستگاه مداری خاص روسیه به گونه ای برنامه ریزی شده است که ابزارها، فناوری های پیشرفته، اجزای جدید، سیستم ها و نمونه های اولیه تجهیزات در شرایط مناسب برای ماموریت های فضایی، ساخته شوند. بخش‌ های سیستم آموزش فضانوردان در مرکز آموزش کیهان ‌نوردی، دستورالعمل های آموزشی برای برنامه‌ های فضایی جدید روسیه را انجام خواهد داد.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر، طراحی اولیه ایستگاه مداری روسیه در حال انجام است و انتظار می رود این بخش تا تابستان امسال تکمیل شود. در اکتبر سال ۲۰۲۲، دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت روسیه به خبرنگاران گفت که هزینه اولیه ایجاد یک ایستگاه مداری جدید، مورد مطالعه قرار گرفته و از قبل مشخص است.

در ماه فوریه، ولادیمیر کوژونیکوف، معاون طراح کل شرکت راکت و فضایی انرژی و طراح برجسته ایستگاه مداری روسیه، به رسانه های خبری گفت که بخش های اولیه ایستگاه مداری روسیه شامل آزمایشگاه و ماژول اصلی  در سال ۲۰۲۷ پرتاب خواهد شد و چهار ماژول دیگر در سال‌های ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۰  به مدار زمین اعزام می ‌شوند.

مترجم:ندا جوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل