نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری رویداد شتاب‌دهی قوای محرکه با هدف جذب نخبگان در صنعت خودروسازی

دانشگاه صنعتی شریف با همکاری ایران خودرو، در راستای تحقیقات و پژوهش، جذب ایده‌های نو، جذب نخبگان علمی و دانشگاهی و بهبود ارتباط موثر دانشگاه و صنعت، رویداد «شتاب‌دهی قوای محرکه» را برگزار می‌کند.

یکی از صنایع بسیار مهم کشور، صنعت خودروسازی است که دارای زیرمجموعه های فراوانی از سازندگان قطعات خودرویی و موتوری است. در این صنعت حل چالش‌ها و مسائل یکی از مهمترین دغدغه‌های صاحبان این حوزه است. بنابراین با توجه به اینکه برگزاری رویداد شتابدهی (شناسایی و توانمند سازی ایده‌های برگزیده) به عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی جهت تشکیل، رشد و سرمایه‌گذاری شرکت‌های نوپا قلمداد می‌شود، این رویدادها در کنار افزایش هدفمند مراکز نوآوری و رشد دانشگاه می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن با اهداف مالی برنامه‌ریزی شده باشد.

در همین راستا و در جهت حمایت از فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار و همچنین سیاست‌های کلان نوآورانه، مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف به صورت مشترک با شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو اقدام به هماهنگی و برگزاری یک رویداد شتابدهی تخصصی در حوزه قوای محرکه و موتور در سراسر کشور کرده است.

همچنین به منظور گسترش شعاع محوریت رویداد، ضمن شناسایی و ارائه چالش‌های تأمین‌کنندگان قطعات و مجموعه‌ها و صنایع مرتبط با قوای محرکه، پل ارتباطی بین علاقمندان و پژوهشگران و واحدهای صنعتی به منظور رفع نیازها و چالش‌های صنایع ایجاد خواهد شد.

جذب تیم‌های برتر به مراکز دانش بنیان، شتاب دهنده‌ها و مراکز رشد واحدهای صنعتی و دانشگاهی، از اصلی‌ترین دستاوردهای این رویداد برای شرکت‌کنندگان است. در این برنامه نخبگان فنی و دانشگاهی گردهم می‌آیند تا ایده‌هایشان را مطرح کنند، تیم تشکیل دهند و هر تیم در پایان، ایده را عملیاتی و در صورت امکان پذیرش، جذب شتابدهنده‌ها، مراکز دانش بنیان و مراکز نوآوری شوند و با ارتباط با فعالان و تأمین کنندگان مجموعه‌ها و قطعات قوای محرکه در رفع نیازمندی‌های این صنعت گامی مؤثر بردارند.

در حال حاضر برگزاری هدفمند رویدادهای شتاب‌دهی عامل کلیدی در توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری در محیط‌های دانشگاهی با رویکرد پژوهش و فناوری به شمار می روند و چنانچه به درستی و شایستگی برنامه‌ریزی و اجرا شوند، می‌توانند بازده اقتصادی قابل ملاحظه‌ای داشته باشند. از مشخصات بارز این رویداد جذب تیم‌های برتر به مراکز دانش بنیان، شتاب دهنده‌ها یا مرکز رشد شرکت‌های صنعتی و دانشگاه‌های مختلف است.

شناسایی ایده‌ها و طرح‌های موجود در زمینه قوای محرکه در کشور، شناسایی سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها در زمینه قوای محرکه، تیم سازی از متخصصان برای هدایت، پرورش و پشتیانی ایده‌ها و طرح‌ها، تیم‌سازی و حمایت برای تجاری‌سازی ایده‌های برتر، رفع نیازمندی‌های تقاضا محور مطرح شده از طرف صنعت خودرو و قوای محرکه و بهبود ارتباط موثر دانشگاه و صنعت از جمله مهمترین اهداف برگزاری این رویداد است.

رویداد شتابدهی در بازه زمانی شش ماهه، از خرداد ماه ۱۴۰۲ تا آذر ۱۴۰۲، طبق برنامه زمان‌بندی با حضور تمامی مبتکران و نخبگان حقیقی و حقوقی در حوزه موتور و قوای محرکه برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ارسال طرح‌ها ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ است و علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کنند.

خروج از نسخه موبایل