نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مشاغل مزاحم در شیراز ساماندهی می شود

سینا

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای طرح جامع ساماندهی مشاغل مزاحم در شهر شیراز خبر داد.

افسانه خواست خدایی سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار سیناپرس فارس، از اجرای طرح جامع ساماندهی مشاغل مزاحم در شهر شیراز خبر داد و افزود: این طرح از موضوعات و اصلاحات اساسی مورد نیاز بوده که پیش تر مغفول مانده و یا کار عملیاتی مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی به خروج و ساماندهی ۲۵ رسته شغلی از شهر با اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: هدف از این طرح، ساماندهی این مشاغل و عدم آسیب به آنان و به تبع حفظ حقوق شهروندی می باشد.

خواست خدایی ادامه داد: برخی از این مشاغل در سطح شهر به ویژه نقاط پرتردد پراکنده هستند و باعث آلودگی صوتی، آلایندگی زیست محیطی و یا گاهی منجر به ناامنی شده اند.

به گفته خواست خدایی، یکی از مشاغلی که باعث ایجاد دردسر و مزاحمت برای شهروندان شده، کارگاههای ضایعاتی است که از حدود 400 تا 500 کارگاه ضایعاتی در استان، تنها حدود 80 کارگاه دارای پروانه کسب و مجوز فعالیت هستند و برخی از این کارگاه ها علاوه بر آلایندگی زیست محیطی، به محلی برای تجمع معتادین متهاجر مبدل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: مشاغل بدون مجوز با رای کمیسیون بند 20 ماده 55 پلمپ و پس از ساماندهی، مجدد بازگشایی می شوند.

وی اظهار کرد: در کمیسیون بند 20 ماده 55، مکانهایی تحت عنوان “سایت” برای این مشاغل و اتحادیه های این مشاغل در خارج از شهر در نظر گرفته شده است تا به صورت تدریجی مستقر شوند و از اتحادیه ها تعهد گرفته می شود تا تمامی مشاغل خود را به این سایت منتقل نمایند تا ان شاء الله بزودی زمینه اجرای طرح جامع ساماندهی مشاغل مزاحم فراهم گردد.

 سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در پایان خاطر نشان کرد: در حال مذاکراه با اتحادیه این مشاغل هستیم ؛ در همین راستا یک سایت ده هکتاری توسط مجموعه اتحادیه و سایت 28 هکتاری توسط شهرداری در حال تدارک برای این مشاغل از جمله کارگاه های سنگ بری و ضایعات است.

گفتنی است؛ ایجاد و تاسیس اماکن و مشاغلی که باعث بروز مزاحمت برای شهروندان شود و مخالف اصول بهداشتی نیز باشد، تخلف شهری محسوب می شود و در صورت عدم تناسب نوع شغل و متراژ واحد تجاری، شغل انتخاب شده از مصادیق بارز شغل های مزاحم است.

گزارش: فتانه حق پرست

خروج از نسخه موبایل