نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با کهنسال ترین فرد جهان در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

احتمالا این اصطلاح را شنیده اید که سن فقط یک عدد است اما برای برخی افراد، این عدد، عدد بزرگی است که به بالای صد سال می رسد. در حال حاضر پیرترین فرد زنده روی جهان، به ۱۱۶ سالگی رسیده و نفر قبلی که این عنوان را در اختیار داشت نیز ۱۲۲ سال عمر کرد.

به گزارش سیناپرس، پیرترین فرد زنده جهان به ۱۱۶ سالگی رسید. این سن بسیار فراتر از میانگین طول عمر یک انسان است و بر اساس گزارش اداره ملی آمار بریتانیا، میانگین امید به زندگی یک مرد ۷۹ سال و یک زن ۸۲ سال و ۹ ماه است.

البته این میانگین سنی طول عمر متاثر از دلایل مختلف فرهنگی، بهداشتی و علمی بوده و میانگین امید به زندگی در سراسر جهان بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید و حتی در کجای آن کشور زندگی می کنید، تغییر می کند.

سازمان ملل تخمین می زند که امید به زندگی در سرتاسر جهان در حال حاضر ۷۲ سال و ۸ ماه است و نکته جالب این که این میانگین حدود ۹ سال بیشتر از زندگی مردم در سال ۱۹۹۰ میلادی است.

در این میان نکته جالب توجه این است که زنان به طور متوسط حدود ۵ سال و ۴ ماه بیشتر از مردان عمر می کنند.

مسن ترین فرد زنده امروز کیست؟

بر اساس گزارش های رسمی، مسن ترین فرد زنده جهان در حال حاضر زنی به نام ماریا برانیاس موررا است که ۱۱۶ سال دارد. این زن آمریکایی – اسپانیایی متولد ۴ مارس ۱۹۰۷ میلادی بوده و در حال حاضر در یک خانه سالمندان در منطقه اولوت، واقع در کاتالونیا، اسپانیا زندگی می کند و نکته جالب این که وی حتی حساب توییتر داشته و آن را اداره می کند.

به گزارش سیناپرس، ماریا برانیاس موررا در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۳ توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان مسن ترین فرد زنده جهان تأیید شد  که در آن زمان ۱۱۵ سال داشت.

وی در مورد راز طول عمر خود می ‌گوید که زندگی منظمی داشته که این موضوع از نظر اجتماعی بسیار خوشایند است… وی همچنین ادعا می کند  یک زندگی خوب، بدون افراط و تفریط پشت سر گذاشته است.

نکته جالب در مورد ماریا برانیاس موررا این است که وی علاوه بر مسن ترین فرد زنده جهان، رکورد جهانی مسن ترین بازمانده کووید-۱۹ را در اختیار دارد زیرا وی در ماه می سال ۲۰۲۰ به کرونا مبتلا شده و جان سالم به در برد.

بیشترین طول عمر ثبت شده در  تاریخ

اگرچه ماریا برانیاس موررا در حال حاضر با ۱۱۶ سال سن دارنده عنوان پیرترین فرد زنده جهان است اما در طول تاریخ افرادی بوده اند که بیشتر از وی عمر کرده و در حقیقت عنوان مسن ترین فرد تاریخ به زنی به نام جین لوئیز کالمان (Jeanne Louise Calment) تعلق دارد.

وی مسن ترین فرد تایید شده ای است که تاکنون روی زمین زندگی کرده است. این زن فرانسوی تا سن ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز زندگی کرد. وی در ۲۱ فوریه ۱۸۷۵ به دنیا آمد و در ۴ اوت ۱۹۹۷ در سن ۱۲۲ سالگی درگذشت.

به گزارش سیناپرس، طبق اطلاعات موجود در مرکز رکوردهای جهانی گینس، کالمنت هر هفته تقریباً یک کیلوگرم شکلات می‌خورده و از ۲۱ سالگی سیگار می‌ کشید و تنها در ۱۱۷ سالگی این عادت زیان بار را ترک کرد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: sciencefocus

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل