نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

امکان رزرو پرواز های مسافربری با هواپیمای تمام برقی میسر شد

یک شرکت هواپیمایی اروپایی امروز برای اولین بار پروازهای الکتریکی تجاری خود را برای رزرو آماده کرد، اما انتظار رزرو برای تعطیلات تابستانی امسال یا حتی 4 سال بعدش را نداشته باشید.

به گزارش سیناپرس، خطوط هوایی اسکاندیناوی (SAS) قصد دارد اولین سفرهای خود را در سوئد، نروژ و دانمارک در سال 2028 انجام دهد – که حتی همین تاریخ نیز بلندپروازانه به نظر می رسد.

این شرکت هنوز هواپیمای مورد نظرش را برای این سفرها انتخاب نکرده است، که جای تعجب ندارد، زیرا هواپیماها هنوز در حال توسعه و ساخت هستند. SAS همچنین آماده نیست به مشتریان تاریخ، مکان حرکت، مسافت یا مدت پرواز آنها را بگوید. این شرکت هواپیمایی قول داده است که جزئیات بیشتری را «در صورت تصمیم» فاش کند.

یکی دیگر از موانع بالقوه موانع نظارتی است. تصویب قوانین جدید صدور گواهینامه برای هوانوردی برقی تا کنون از توسعه فناوری عقب مانده است.

همه اینها باعث می شود که شک و تردید در مورد جدول زمانی این هواپیمایی وجود داشته باشد. به گفته SAS، پیش بینی ها بر اساس گفتگو با تامین کنندگان بالقوه است و اولین پرواز الکتریکی “تخمین زده می شود در سال 2028 انجام شود.” قابل ذکر است، این زمانی است که هواپیمای مسافربری ES-30 قرار است وارد خدمت شود.

ES30 که توسط استارت‌آپ سوئدی Heart Aerospace توسعه یافته است، انتظار می‌رود 30 مسافر را در یک برد 200 کیلومتری تمام الکتریکی حمل کند. در سپتامبر 2022، SAS یک “نامه پشتیبانی” در مورد اضافه کردن مدلی جدید به ناوگان منطقه ای خود امضا کرد.

با این حال، این شرکت هواپیمایی می گوید هنوز تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام هواپیما اولین پرواز را انجام خواهد داد، نگرفته است. با این وجود، این شرکت فروش بلیط برای پرواز های الکتریکی را به عنوان یک لحظه تاریخی در نظر می گیرد، زیرا SAS اولین شرکت هواپیمایی در دنیاست که دست به چنین کاری زده است.

آنکو ون در ورف، مدیر عامل SAS در یک بیانیه خبری گفت: «این واقعیت که ما اکنون می‌توانیم مسافران خود را به نقطه عطف بعدی در آینده هوانوردی دعوت کنیم، ادامه طبیعی آن روحیه پیشگامانه و گامی مهم در سفر ما به سمت هوانوردی پایدارتر است.»

به گزارش سیناپرس، علیرغم اطمینان ظاهری، SAS مایل به تضمین پرواز در سال 2028 نیست. از جنبه مثبت، قیمت بلیط ها با کرون سوئد (حدود 168 یورو) نسبتاً معقول است. و اگر برنامه های شما تغییر کرد، می توانید رزرو را به شخص دیگری منتقل کنید.

اگر این مطلب شما را متقاعد کرد که از این فرصت استفاده کنید، می توانید یک صندلی در این خط هوایی رزرو کنید. در هر یک از سه پرواز افتتاحیه 30 صندلی موجود است.

مترجم: نداجوادهراتی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل