قلل علم توسط دانشگاه‌های ما فتح شده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد:دانشگاه‌های ما به تمام عرصه‌های علمی دست یافته‌اند. شاید در این مسیر، کمبود امکانات وجود داشته باشد اما قلل علم توسط دانشگاه‌های ما فتح شده است.

حجت‌الاسلام مصطفی‌رستمی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام خمینی که ظهر امروز  ۹خرداد در حرم امام راحل برگزار شد، تصریح کرد: درود خدا بر روح امام راحل که به ملت و مردم سرزمین، هدیه‌ای اعطا کرد و واسطه‌ای برای هدیه الهی شد که مردم ایران از این هدیه قرن‌ها محروم بودند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هنگامی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، شاهد دشمنی‌های آمریکایی‌ها با مردم ایران و از سمت دیگر شاهد خباثت‌های امپراطوری شوروی و حمایت‌های همه‌جانبه او از صدام بودیم. در چنین شرایطی، نهال انقلاب اسلامی سربرآورد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امام خمینی نامه‌ای خطاب به امپراطوری وقت شوروی نوشتند،تصریح کرد: ۲ سال پیش از فروپاشی شوروی، امام در نامه‌ای خطاب به گورباچف نوشتند که صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیست به گوش می‌رسد. ایشان چنین شرایطی را برای جامعه غرب نیز پیش‌بینی کرده است. 

وی ادامه داد: ایشان پیش‌بینی کردند که جامعه غرب، دیر یا زود در مسیر نابودی قرار می‌گیرد. امپراطوری شوروی نابود و به حدود ۲۰ کشور تجزیه شد. 

حجت‌الاسلام رستمی اظهار کرد: غربی که مدعی نظم نوین جهانی و استقرار کدخدای واحد بر جهان بود، دچار مشکلات عدیده شده است و با تمام دنیا در چالش است. جامعه غرب دچار چالش‌های بین‌المللی و داخلی است. در چنین شرایطی، سقوط غرب دور از ذهن نیست.

وی با بیان اینکه امام راه عزت را به مردم نشان داد، تصریح کرد: این راه، راه نفی تمام امیال‌ و قرارگرفتن پر مسیر  همت‌های بلند است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره جایگاه علم در ایران گفت: دانشگاه‌های ما به تمام عرصه‌های علمی دست یافته‌اند. شاید در این مسیر، کمبود امکانات وجود داشته باشد اما قلل علم توسط دانشگاه‌های ما فتح شده است. 

وی با اشاره به فرموده امام خطاب به مسئولان گفت: امام در آخرین سال حیات خویش به مسئولان گفت، انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست و ملت‌های مسلمان می‌توانند به رهبری  حضرت حجت، پرچم حکومت اسلامی را در جهان به اهتزاز در بیاورند. ما می‌توانیم پرچم حکومت اسلامی را بر فراز قلل مهم جهان بلند کنیم. به طور قطع، در مسیر. رسیدن به این قلل،ناملایمت‌ها و سختی‌هایی وجود دارد. 

حجت‌الاسلام رستمی اظهار کرد: من از خدا می‌خواهم که سلام بنده‌های خالص خود را به روح بنده صالح خودش یعنی امام راحل برساند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا