در شهر باستانی پمپئی؛
سه قربانی جدید از دل آتش فشان وزوو کشف شد

شهرهای باستانی پمپئی و هرکولانیوم را می توان از جمله جذاب ترین سایت های باستان شناسی در سراسر جهان محسوب کرد که مردم آن حدود دو هزار سال پیش به یکباره به دلیل فوران یک آتشفشان از بین رفته و شهر و مردمانش تا زمان کشف شدن توسط باستان شناسان به زیر لایه های خاکستر و مواد مذاب فرو رفتند.

به گزارش سیناپرس، منابع باستان شناسی وزارت فرهنگ ایتالیا روز گذشته در بیانیه ای رسمی گفتند: بقایای سه قربانی فوران آتشفشان وزوویوس در سال ۷۹ پس از میلاد از جمله آخرین یافته ‌های باستان ‌شناسی است که در جریان کاوش ‌های جاری در پمپئی کشف شده است. گمان می ‌رود که این کشفیات جدید شامل بقایای اسکلت دو زن و یک کودک ۳ تا ۴ ساله باشد که پس از فوران آتش فشانی که شهر های پمپئی و هرکولانیوم  را در لایه‌هایی از خاکستر لاویک و مواد مذاب مدفون کرده بود، در یک نانوایی پناه گرفته بودند.

 باستان شناسان همچنین در این کاوش ها دو دیوار نقاشی شده با مناظر اساطیری آپولو و پوزئیدون در نزدیکی دهلیزی در منطقه نهم این سایت باستان شناسی که بخش مرکزی پمپئی را اشغال کرده است، یافته اند.

جنارو سانگولیانو، وزیر فرهنگ و گابریل یوهانس زوکتریگل، سرپرست کاوش های منطقه پومپئی به زودی جزئیات این یافته ها را اعلام خواهند کرد.

به گزارش سیناپرس، در این شهرهای باستانی تعداد زیادی اجساد کشف شده اند که برخی از آن ها به صورت حفره هایی باقی مانده در دل مواد مذاب بوده و پس از سرد شدن این مواد، جسد از بین رفته و مواد مذاب به شکل یک قالب شکل قربانیان را حفظ کرده بود که باستان شناسان با تزریق گچ به داخل این حفره ها، شکل افراد فوق را بازسازی کرده و این مجسمه های گچی یکی از جاذبه های اصلی سایت باستانی پمپئی به شمار می روند.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: ansa

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا