خودروی برقی Rivian R one T را بشناسید

Rivian اولین پیکاپ برقی دو موتوره R1T را برای مشتری تولید کرده است که برای اولین بار از واحد الکتریکی به نام Enduro استفاده می کند.

به گزارش سیناپرس؛ اولین ریوین R1T دو موتوره در 25 مه از خط مونتاژ در کارخانه Normal، ایلینویز خارج شد. در حالی که استارتاپ EV تولید واحدهای درایو Enduro را در فوریه آغاز کرد، اکثر آنها روی وسایل نقلیه تحویل الکتریکی (EDV) یا همان ون خودمان-ریوین نصب شده اند. سفارش این ون ها را شرکت آمازون داده است.

در ون برقی EDV، واحد محرک Enduro در یک پیکربندی تک موتوره، چرخ‌محرک جلو اعمال می‌شود، در حالی که در R1S و R1T در یک سیستم دو موتوره و تمام چرخ محرک ارائه می‌شود.

Rivian گفت که راه اندازی تولید دو موتوره Rivian R1S و R1T ظرفیت تولید اضافی را برای خط R1 باز می کند، زیرا وسایل نقلیه چهار موتوره آن – که دارای واحدهای درایو شخص ثالث هستند – همچنان در حال افزایش هستند.

پیشرانه دو موتوره AWD بیش از 600 اسب بخار قدرت و بیش از 600 پوند فوت (812 نیوتن متر) گشتاور در حالت استاندارد، یا بیش از 700 اسب بخار و بیش از 700 پوند فوت (948 نیوتن متر) گشتاور در نسخه پیشرفته دوگانه در دسترس دارد.به گزارش سیناپرس، موتور AWD قوای محرکه ریویان همچنان قوی ترین نمونه ی در خط تولید دنیا است و 835 اسب بخار قدرت و 908 پوند فوت (1230 نیوتن متر) گشتاور ارائه می کند.

ریویان قبلاً گفته بود که پیشرانه دو موتوره نسبت به سیستم چهار موتوره فعلی ارائه شده توسط بوش از نظر انرژی کارآمدتر خواهد بود. این در افزایش برد تا 400 مایل برای R1T مجهز به باتری Max Pack و چرخ‌های 21 اینچی و تا 390 مایل برای R1S در همان پیکربندی منعکس می‌شود.

پیشرانه چهار موتوره فقط با باتری Large Pack موجود است که مسافت 328 مایلی را برای R1T مجهز به چرخ‌های 21 اینچی امکان‌پذیر می‌کند – برد کلی مدل مجهز به قوای دو موتوره R1T مجهز به همان باتری و چرخ‌ها به مسافت 350 مایل می‌رسد.

به گزارش سیناپرس، ریوین R1T و R1S دو موتوره نیز مقرون به صرفه تر از همتایان چهار موتوره خود هستند، با قیمت هایی که از 73000 دلار برای R1T و 78000 دلار برای R1S شروع می شود. هر دو با بسته باتری استاندارد و بدون احتساب هزینه ارسال 1800 دلار است.

مترجم:محمد زارعلی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا