نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایلان ماسک ماهواره عربستانی را به فضا برد

شرکت فضایی اسپیس ایکس تأیید کرد: یک راکت ماهواره بر فالکون ۹ این شرکت با موفقیت موشک ماهواره ارتباطاتی بدر ۸متعلق به عربستان سعودی را در مدار مستقر کرده است.

به گزارش سیناپرس، شرکت فضایی اسپیس ایکس که به ایلان ماسک تعلق دارد ساعاتی پیش یک ماهواره ارتباطی عربستان سعودی را به مدار زمین منتقل کرد. این شرکت در ابتدا عملیات فوق را برای اوایل هفته برنامه ریزی کرده بود که این عملیات به دلیل شرایط آب و هوایی لغو شده و در نهایت آن را به ساعت ۱۲ و نیم شب گذشته منتقل کرد. به این ترتیب ماهواره بدر ۸ شب گذشته به فضا رفته و اسپیس ایکس نیز این عملیات را به صورت زنده در وب سایت خود پخش کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، این موشک از مجتمع فضایی Space 40 در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به مدار زمین فرستاده شده و ماهواره خود را در موقعیت تعیین شده قرار داد.

موفقیت آمیز بودن ماموریت فوق در توئیتر این شرکت تائید شده و همچنین اسپیس ایکس اعلام کرد که این چهاردهمین عملیات پرتاب و فرود مجدد راکت فضایی فالکون ۹ محسوب می شود.

به گفته آژانس فضایی عربستان، ماهواره ارتباطاتی فوق ، قابلیت پخش سیگنال های تلویزیونی و ارتباطات را در اروپا ، آفریقا ، خاورمیانه و آسیای میانه فراهم می کند.

به گزارش سیناپرس، ماهواره بدر ۸ همان منطقه مداری را که پیش از این ماهواره بدر ۶ عربستان سعودی، اشغال کرده بود، در اختیار می گیرد. بدر ۶ یک ماهواره ارتباطاتی محسوب می شود که در سال ۲۰۰۸  آغاز به کار کرده بود.

در خاتمه گفتنی است مقامات عربستان سعودی اعلام کردند که حدود ۳۰۰ میلیون دلار برای این برنامه هزینه کرده و انتظار دارند ماهواره بدر ۸ طول عمر تقریبی ۱۵ ساله داشته باشد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل