الکترونیکی کردن فرآیند گردآوری و پردازش اطلاعات ‌

‌فاطمه فلاح در حاشیه اولین نشست منطقه‌ای شعب استانی ایسپا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سال 95 مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، الکترونیکی کردن فرآیند گردآوری اطلاعات است برای اجرایی کردن این برنامه‌ در سال گذشته جلسات متعددی با شرکت‌ها و سازمان‌هایی که این نرم‌افزار را تولید و عرضه کرده بودند برگزار کردیم که در نهایت تصمیم گرفته شده این نرم‌افزار به صورت بومی در ایسپا تولید شود که خرداد ماه سال جاری موفق به بهره‌برداری این نرم‌افزار با قابلیت بالا و امکانات زیاد شدیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 120 هزار پرسش‌نامه با متوسط 3 صفحه توسط پرسشگران مرکز افکارسنجی در سراسر کشور تکمیل می‌شود، اظهار کرد: این نرم‌افزار به صورت الکترونیکی به جای استفاده از پرسشنامه کاغذی از طریق تبلت یا گوشی‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندرویدی اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند.

فلاح اضافه کرد: با استفاده از این نرم‌افزار، فرآیند گردآوری اطلاعات داده‌ها به صورت الکترونیکی جمع‌آوری شده و مراحل نظارت حضوری و فیزیکی و همچنین بازبینی و ورود اطلاعات در پروسه نظرسنجی حذف می‌شود.

معاون اجرایی مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی یادآور شد: در روش نظرسنجی سبز اعتبار و دقت اطلاعات با استفاده از فیلترهای نظارتی در نظر گرفته شده به میزان قابل توجهی بالا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه نرم‌افزار الکترونیکی کردن اطلاعات، نرم‌افزار نظرسنجی سبز نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: دلیل این نامگذاری عدم استفاده از کاغذ و از طرفی حفظ محیط زیست است.

فلاح با بیان اینکه در فرایند الکترونیکی کردن جمع‌آوری اطلاعات حضور پرسشگر در مرکز به حداقل می‌رسد، تصریح کرد: این نرم‌افزار این امکان را به پرسشگر می‌دهد تا با هر دستگاهی که دارای سیستم اندروید است این اپلیکیشن را دانلود کند و کار نظرسنجی را با آن انجام دهد و در پایان نتایج را به صورت اینترنتی یا پیامکی ارسال کند.

معاون اجرایی مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی گفت: این نرم‌افزار به دو صورت آفلاین و آنلاین طراحی شده است؛ در صورت آنلاین بودن نتایج نظرسنجی در همان لحظه به مرکز ارسال می‌شود و حالت آفلاین برای زمانی است که روستا یا مناطق شهری مورد بررسی پوشش اینترنت نداشته باشند و بتوان از این نرم‌افزار استفاده کرد.

وی افزود: دسترسی به این نرم‌افزار دستاورد بزرگی است تا با کمک آن نتایج نظرسنجی به صورت دقیق‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت و با حداقل خطا با سرعت بیشتر تولید شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا