نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گلخانه اسکرین هاوس داراب؛ پتانسیلی برای گسترش به سطح کشت و صنعت

گلخانه اسکرین هاوس پتانسیل زیادی برای گسترش با گرایش به سطح کشت و صنعت را داراست و سبب جلوگیری از خسارت، آسیب، صدمات و افزایش بهره وری آب به واسطه کاهش تبخیر و تعرق شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود، پس از حضور در مراسم افتتاحیه سایت بسته بندی بازار داخلی کارخانه گلاب در روستای لایزنگان شهرستان داراب و یازدهمین جشنواره گل و گلاب، با همراهی محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ابوالفتح مرادی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی فارس و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب بازدید کرد.

در این بازدید، ابتدا از اسکرین هاوس «بزرگترین گلخانه تولید نهال عاری از ویروس در جنوب کشور» و امکانات موجود در ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب به عنوان یکی از مهمترین ایستگاه های تحقیقاتی کشور در زمینه تولید بذر بازدید شد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی فارس در این بازدید، به اهمیت انجام پژوهش های تقاضا محور و کاربردی در رفع چالش‌ها و مسائل موجود اشاره کرد و ترویج، ساده‌سازی، هماهنگ‌سازی و تنظیم کلیه جنبه‌های تحقیقاتی در توسعه کشاورزی و گسترش کاربرد یافته‌ها و فناوری‌های تحقیقاتی را از ماموریت های این مرکز در استان عنوان کرد.

ابوالفتح مرادی افزود: گلخانه اسکرین هاوس پتانسیل زیادی برای گسترش با گرایش به سطح کشت و صنعت را داراست و سبب جلوگیری از خسارت، آسیب، صدمات و افزایش بهره وری آب به واسطه کاهش تبخیر و تعرق شده است.

وی، تولید و تکثیر پیوندک سالم و عاری از ویروس مرکبات را از یکی فعالیتهای اسکرین هاوس داراب «گلخانه تولید نهال عاری از ویروس» برشمرد و افزود: پیوندک های تولید شده در این گلخانه، در اختیار باغداران کل مناطق مرکبات خیز جنوب کشور قرار می گیرد.

مرادی با اشاره به ضرورت و اهمیت اقتصاد کشاورزی، لازمه تحقق شعار سال با رویکرد افزایش تولید را، توسعه فناوری و امکانات به روز مرتبط با کشاورزی، آبیاری نوین، شیوه‌های جدید تولید، بهره وری بهتر از آب و خاک دانست و تصریح کرد: می طلبد پژوهشگران و متخصصین داخلی بیش از پیش در این عرصه ورود کنند تا بستر امنیت پایدار غذایی، عدم وابستگی، انتفاع کشاورزان و تولیدکنندگان نیز مهیا گردد.

گزارش: فتانه حق پرست

خروج از نسخه موبایل