ماهواره قدرتمند اتحادیه عرب امشب به مدار زمین فرستاده می شود

در صورت مساعد بودن شرایط آب هوایی قرار است یک ماهواره رله ارتباطی قدرتمند متعلق به اتحادیه عرب تا ساعاتی دیگر به وقت محلی در ایالات متحده از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شود.

به گزارش سیناپرس، شرکت فضایی اسپیس ایکس قصد دارد ماهواره ARABSAT BADR-8 را با یک موشک فالکون ۹ از مجتمع پرتاب شماره ۴۰ به مدار زمین منتقل کند.

بر این اساس گفته می شود یک پنجره ۱۲۷ دقیقه ‌ای که در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه امشب به وقت شرق امریکا و پیش از ظهر به وقت ایران باز می ‌شود، ماهواره جدید و قدرتمند اتحادیه عرب را به مدار می منتقل کند.

با این حال، پیش بینی ها به دلیل ابرهای سنگین و رعد و برق در منطقه، احتمال تعویق را ۷۰ درصد تخمین زده اند. شرکت اسپیس ایکس نیز در این رابطه گفت که یک فرصت پشتیبان برای چهارشنبه شب در همین زمان وجود دارد.به گزارش سیناپرس ،این موشک دو مرحله ای ماهواره را در ۲۲ هزار و ۳۰۰ مایلی بالای زمین منتقل می کند تا ارتباطات راه دور بین کشورهای اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آسیای مرکزی را تقویت کند.

این ماهواره با قابلیت فرستنده قابل توجهی برای دریافت تلویزیون ماهواره ای و ارتباطات در باندهای KU و C ارائه شده است.

به گزارش سیناپرس، ماهواره فوق پس از رسیدن به مقصد نهایی، هر ۲۴ ساعت یک بار به دور زمین می چرخد. کارشناسان آن را یک مدار زمین ثابت می نامند که رسیدن ماهواره به آن چهار تا پنج ماه طول می کشد. این مدار برای ماهواره های ارتباطی استاندارد است.

گفتنی است این ماهواره که از آن با عنوان عرب ست یاد می شود توسط مجموعه Airbus Defense and Space در تولوز فرانسه ساخته شد. وزن آن ۴ هزار و ۹۰۰ کیلو گرم است و از پیشرانه الکتریکی ابتکاری استفاده می کند، تکنیکی که با توجه به عمر عملیاتی مورد انتظار حداقل ۱۵ سال عمل خواهد کرد.

گفتنی است پلت فرم جدید ماهواره ای که در عرب ست به کار رفته و به عنوان هسته نیز شناخته می شود، قدرت، نیروی محرکه و سایر عناصر حیاتی عملکرد آن را فراهم می کند. به گزارش سیناپرس، این پیشرانه های الکتریکی قابل حمل که با توجه به قابلیت های متنوع آن برای استفاده در اکثر وسایل نقلیه پرتاب ایده آل است در این ماهواره مورد استفاده قرار دارد.

مترجم: حمید تعالی

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا