مقابله گوگل با سایت هایی که از پاپ آپ های سرزده استفاده می کنند

این کمپانی در آخرین خبرهای خود اعلام کرد که به زودی به وب سایت های موبایل که در حال استفاده از تبلیغات پاپ آپ مزاحم هستند، رتبه پایینی در نتایج جستجو خود اختصاص خواهد داد.
به گفته آنها، صفحاتی که تبلیغات پاپ آپ را نمایش می دهند در مقایسه با صفحاتی که محتوای آنها بلافاصله در دسترس است، تجربه ضعیفی برای کاربران ارائه می دهند و این می تواند برای دستگاههای تلفن همراه با صفحه نمایش کوچکتر مشکل ساز شود. بر اساس این اعلام، برای بهبود تجربیات جستجو در دستگاههای موبایل، بعد از ژانویه 2017، صفحاتی که محتوای آنها به آسانی برای کاربر قابل دسترس نیستند، در نتایج جستجوی موبایل به رتبه بالایی دست نخواهند یافت.
گوگل زمان نمایش آنچه به عنوان پاپ آپ های نفوذی در زیر سیستم شناخته می شوند، را اندازه گیری می کند. در زیر چند نمونه از آن را می بینیم:
-یک پاپ آپ نمایش داده می شود که محتوای اصلی را پوشش می دهد؛ فرقی نمی کند بلافاصله بعد از اینکه کاربر از طریق نتایج جستجو در صفحه پیمایش کند باشد، و یا در حالی که به دنبال صفحه است.
-یک بینابینی مستقل نمایش می دهد که کاربر قبل از دسترسی به محتوای اصلی باید آن را رد کند.
-از یک طرح در جایی که بخش حد بالای صفحه مشابه با بینابینی مستقل ظاهر می شود، استفاده می کند؛ اما محتوای اصلی در زیر صفحه نمایش داده می شود.
با این حال، همه پاپ آپ ها تاثیرگذار نیستند. گوگل نشان می دهد که ممکن است برخی از پاپ آپ ها برای عملکرد سایت های موبایل ضروری هستند. در زیر چند نمونه از آنها را می بینید:
-واسط هایی که در پاسخ به یک الزام قانونی، مانند استفاده از کوکی و یا برای تایید سن نمایش داده می شوند.
-تبادل های ورود در سایت ها که در آن محتوا قابل نمایه سازی است. برای مثال، این شامل محتوای خصوصی مانند ایمیل یا محتوای غیر قابل نمایه سازی می شود که در پشت دیوار پرداخت قرار دارند.
-آگهی هایی که از مقدار مناسبی از فضای صفحه استفاده می کند و به راحتی قابل از دست رفتن نیستند. برای مثال، برنامه ای که آگهی های ارائه شده توسط سافاری و کروم استفاده مب کنند نمونه هایی هستند که از مقدار مناسبی از فضای صفحه نمایش استفاده می کنند.
به گزارش بی نهایت؛در نهایت گوگل از وب سایتها خواست زیاد نگران این سیاست جدید نباشند، این تنها یکی از الگوریتم هایی است که به منظور نمایش نتایج جستجو مربوط به کاربران تلفن همراه کار می کند. اگر سایتی بزرگ دیده شد و دارای مطالب مرتبطی باشد رتبه بالایی کسب خواهد کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا