نگاهی به قدیمی ترین گیاهان جهان

در این گزارش، تصاویر کهن ترین درختان باستانی جهان گردآوری شده اند که حاصل چهارده سال سفر و جستجوی بث مون از عکاسان و هنرمندان مشهور معاصراست که در سان فرانسیسکو زندگی می کند . این عکس ها در طیف پلانتیوم (سبکی از چاپ عکس سیاه و سفید) برای گسترده تر و خیره تر کردن درخشندگی موضوع چاپ شده اند.

قابل توجه است که بسیاری از این درختانی که این مدت عمر کرده اند و توانستند در لیست کهن ترین درختان جهان جای گیرند ، دور از دسترس تمدن و در دامنه های کوهستان  و یا سرزمین های محافظت شده قرار داشتند . برای مثال می توان به شش نمونه از درختان baobab که بسیار زیبا و دیدنی هستند ، اشاره کرد .  این درختان در جزیره ماداگاسکار قرار دارند .  متاسفانه این نوع درختان در حال حاضر در معرض خطر نابودی قرار گرفته اند .  

این عکاس در انتخاب این درختان چند موضوع را مد نظر داشته است که عبارت اند از : سن درختان ، اندازه و بزرگی آنها و همچنین تاریخچه برجسته درختان .

این عکاس در انتخاب این درختان چند موضوع را مد نظر داشته است که عبارت اند از : سن درختان ، اندازه و بزرگی آنها و همچنین تاریخچه برجسته درختان .

او برای پیدا کردن مکان این درختان به پژوهش و بررسی کتابخانه ای پرداخت. در این بررسی ها او کتاب های تاریخی ، کتاب  های گیاه شناسی ، اطلاعات ثبت درختان و مقالات روزنامه ها را مورد توجه قرار داد . او همچنین از اطلاعات دوستان و مسافران نیز کمک گرفت تا بتواند در کارش موفق باشد .  

بث مون در توضیح این عکس ها می گوید : به اعتقاد من این درختان به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین بناهای نمادین تاریخی زندگی زمین ، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند ، به خصوص در زمانی که ما در پیدا کردن راه های بهتر برای زندگی همراه با محیط زیست ، تمرکز می کنیم .

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا