نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درمان سرطان رحم به کمک داروهای تراکم استخوان

مطالعات جدید پزشکان و پژوهشگران در واشنگتن نشان می دهد که خطر ابتلا به سرطان رحم در زنانی که از داروهای پوکی استخوان یا داروهای مشابه برای بیماری های استخوانی استفاده می کنند، پنجاه درصد کمتر از سایر زنانی است که از این داروها استفاده نکرده اند.

در حقیقت این دارو ها اجازه رشد و گسترش را به تومورها نداده و اجازه نمی دهند که این غدد از حالت عادی بزرگ تر شده و به سایر بافت ها سرایت کنند.

مطالعات پیشین پژوهشگران نشان می دهد که استفاده از داروهای خانواده bisphosphonates که به عنوان داروهای پیشگیری کننده از پوکی استخوان شناخته می شوند، تاثیرات ضد تومور داشته و این تاثیرات عبارتند از : قابلیت کنترل رشد و جلوگیری از تکثیر تومورها.

در حقیقت این دارو ها اجازه رشد و گسترش را به تومورها نداده و اجازه نمی دهند که این غدد از حالت عادی بزرگ تر شده و به سایر بافت ها سرایت کنند.

در همین زمینه دکتر شارون هنسلی آلفورد از مرکز بهداشت هنری فورد در شهر دیترویت ایالات متحده آمریکا می گوید : مطالعات موازی نشان می دهد که احتمالا داروهای خانواده bisphosphonates تاثیر مثبتی در کاهش خطر ابتلا به سرطان دارد  ولی ما توانستیم ثابت کنیم که این داروها در کاهش خطر سرطان های رحم  و سرطان های endometrial نیز تاثیر گذار است .

سرطان های  Endometrial در مناطق داخلی حاشیه رحم ایجاد شده و معمولا 50 درصد از سرطان های رحم به این شکل هستند .

در این پژوهش، اطلاعات پزشکی و روند درمانی 29 هزار و 254 زن مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.  اطلاعات فوق تنها شامل آنالیز و آزمایش داروهای bisphosphonates است که شامل نیتروژن به عنوان یک ماده قوی و شناخته شده ضد سرطان است. لازم به توضیح است که در این آزمایش ها ، فاکتور ها و مولفه های متعددی از جمله سن ، نژاد ، سابقه هورمون درمانی ، استعمال دخانیات و محاسبه توده بدنی مورد توجه قرار گرفته است .

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست امده از آن  در نشریه آنلاین سرطان Cancer منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل