تغییر زیستگاه عقاب های طلایی در آمریکا

بر اساس تحقیقات جدید محققان، فراوانی عقاب های طلایی در مناطق مرتفع و مناظر توسعه نیافته ای که سرعت باد در آنها زیاد است بیشتر است.

درک بهتر از فراوانی و گستردگی زیستی عقاب های طلایی (Aquila chrysaetos) در مناطق غربی ایالات متحده برای شناسایی و حفاظت از زیستگاه های آنها در برابر تهدیدات انسانی بسیار موثر است. نویسندگان تحقیق یاد شده فراوانی عقاب های طلایی را در 4 منطقه حفاظت شده برای پرندگان که 2 میلیون کیلومتر مربع از خاک مناطق غربی ایالات متحده را شامل می شد را مورد بررسی قرار دادند.

این تیم تحقیقاتی برای انجام این کار از اطلاعات موجود به دست آمده از بررسی های هوایی و نمونه گیری های از راه دور در طور تابستان سال های 2006 تا 2013 میلادی استفاده کردند. سپس این محققان شمار عقاب های طلایی مشاهده شده را بر اساس پوشش محیطی و عوامل محیطی دیگر مدل سازی کردند.

مدل ساخته شده توسط این محققان نشان دهنده این نکته بود که عقاب های طلایی در مناطق توسعه یافته و جنگلی فراوانی کمتری داشته و بیشتر در مناطق باز و مرتفع با سرعت وزش باد بالا دیده می شدند. آنها از این مدل برای ساخت یک نقشه از زمین های پیش بینی شده مورد استفاده توسط عقاب های طلایی در طی فصل تابستان استفاده کردند.

محققان این پژوهش تصور می کنند که دلیل اصلی انتخاب مناطق مرتفع با سرعت وزش باد بالا توسط عقاب های طلایی این است که این عوامل موجب انجام شکار بهتر و پرواز کارآمدتر می شود ولی زمین های توسعه یافته و جنگلی فرصت تغذیه و شکار کمتری را نیز برای آنها به همراه دارد. بر اساس نظر این محققان، نقشه تهیه شده می تواند موجب اولویت بندی مناطق برای تلاش های حفاظتی و همچنین شناسایی مناطقی مناسب تر برای انجام تحقیقات و بررسی های بیشتر شود.

منبع: phys