انتشار بیش از 8 هزار مقاله آی‌اس‌آی از سوی دانشگاه‌های منطقه 4 پژوهش و فناوری

دکتر ختنلو در اجلاس سیاست‌گذاری و پژوهش و فناوری منطقه 4 با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های منطقه 4 شامل 19 دانشگاه و دانشکده می‌شود، افزود: دانشگاه‌های منطقه 4 شامل استان‌های همدان، مرکزی، قزوین و قم است و در این چهار استان پارک‌های علم و فناوری استان قزوین، استان همدان، استان مرکزی و استان قم تاسیس شده است.

وی بررسی و شناسایی ساختارها و مشخصه‌های آموزش عالی کشور در هر یک از واحدها و گسترش گفتمان‌های راهگشا و کارآمد را از اهداف دبیرخانه منطقه 4 ذکر کرد و یادآور شد: از جمله ضرورت‌های منطقه 4 می‌توان به ارتقاء فعالیت‌ها، جلوگیری از دوباره‌کاری‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرای طرح‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اشاره کرد.

ختنلو ایجاد منطقه 4 پژوهش و فناوری را از تیرماه سال 94 ذکر کرد و یادآور شد: با انتخاب اعضای منطقه 4، دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان دبیرخانه منطقه انتخاب شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به فعالیت 43 ساله این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای 430 عضو هیات علمی و 12 هزار دانشجو است که 35 درصد آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به این که این دانشگاه در لیست دانشگاه‌های موثر جهان و یک درصد برتر دنیاست، ادامه داد: علاوه بر آن پنج نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در لیست یک درصد محققان برتر دنیا قرار دارند.

ختنلو با بیان اینکه این دانشگاه رتبه 7 دانشگاه‌های جامع در ارجاعات را کسب کرده است، افزود: این دانشگاه چهار هزار مقاله آی‌اس‌آی دارد.

دبیر منطقه 4 پژوهش و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه بوعلی‌سینا دارای چهار دانشکده اقماری است، اضافه کرد: در منطقه 4، چهار منطقه با سابقه 20 سال به بالا و 12 دانشگاه و مرکز با سابقه کمتر از 20 سال مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به ایجاد 100 شرکت دانش‌بنیان در منطقه 4 پژوهش و فناوری، گفت: از دانشگاه‌های منطقه 4 تعداد 8 هزار و 840 مقاله آی‌اس‌آی منتشر شده است که 50 درصد آن سهم دانشگاه بوعلی سینا است.

به گزارش ایسنا، ختنلو با تاکید بر اینکه در این منطقه تعداد 30 مرکز رشد ایجاد شده است، گفت: 6 نفر از اعضای هیات علمی این منطقه در لیست یک درصد محققان برتر دنیا قرار گرفته است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا