دانشگاه ملایر؛ پیشرو در مدیریت سبز

دکتر بهمن حیاتی در جمع خبرنگاران، افزود: دانشگاه ملی ملایر با توجه به اقدامات مثبت و گسترده‌ای که در این راستا انجام داده است و استفاده از پنل‌های خورشیدی و انرژی پاک به این موفقیت دست یافت.

وی اظهار کرد: این مرکز آموزش عالی از سوی وزارت علوم انتخاب شده است تا سایر دانشگاه‌های کشور را در زمینه مدیریت سبز مورد ارزیابی قرار دهد به همین منظور کارگروه مدیریت سبز در دانشگاه ملایر تشکیل شد و در آن کلیه اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه‌های سراسر کشور در حوزه استفاده از انرژی‌ها پاک مورد برررسی قرار می‌گیرد.

حیاتی با بیان اینکه حفظ این موقعیت طی سال‌های آینده کار دشواری است، تصریح کرد: برای ذخیره انرژی، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از آلودگی محیط زیست باید تعداد پنل‌های خورشیدی موجود در دانشگاه را افزایش دهیم.

وی از راه‌اندازی تصفیه‌خانه این مرکز در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: با این اقدام از پساب فاضلاب دانشگاه برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد.

حیاتی از أخذ مجوز رشته حقوق در مقطع کارشناسی از سوی وزارت علوم توسط دانشگاه ملی ملایر خبر داد و افزود: موافقت‌نامه آن صادر شده و ما از مهرماه سال‌جاری 40 نفر روزانه و 40 نفر در رشته حقوق شبانه پذیرش خواهیم داشت.

ایجاد تحول در حوزه خدمات‌دهی به دانشجویان

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه معاونت دانشجویی، گفت: نشست مستمر و منظم اعضای هیئت رئیسه با دانشجویان هر دانشکده در هر ترم، ارتقاء سطح کمی و کیفی غذا، سرویس و خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از مصرف موادمخدر، راه‌اندازی مشاوره الکترونیکی، راه‌اندازی مرکز مشاوره دانشکده عمران و معماری، طرح پایش سلامت جسم ویژه دانشجویان، برگزاری مسابقات فوتبال و بسکتبال منطقه‌ای کشور و راه‌اندازی سامانه ارزیابی ایده‌های دانشجویی توسط این معاونت انجام شده است.

به گزارش ایسنا، حیاتی به کسب سهمیه المپیاد ورزشی دانشجویان در چند رشته ورزشی اشاره و اظهارکرد: دانشکده عمران و معماری درحال تعمیر و تجهیز است و تلاش می‌شود تا 20 شهریورماه برای پذیرش دانشجویان جدید آماده شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا