نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه اندازی مراکز تجارت آزاد بین روسیه و کشورهای اسلامی

در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و اعمال تحریم های شدید اقتصادی و سیاسی علیه این کشور از سوی غرب، روسیه می کوشد با ایجاد جبهه جدیدی در کشورهای اسلامی، آفریقایی، آسیایی و آمریکای جنوبی، موازنه جهانی را به نفع خود تغییر دهد.

به گزارش سیناپرس، روسیه طی یک سال گذشته که درگیر جنگ با اوکراین بوده است، به طور چشمگیری روابط اقتصادی خود با کشورهای آسیایی را توسعه داده و در این راستا می کوشد بازارهای جدیدی ایجاد کند.

در این راستا روز گذشته الکسی اورچوک، معاون نخست وزیر روسیه در گفتگو با رسانه های خبری گفت: روسیه در حال مذاکره درباره توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری با تعدادی از کشورهای اسلامی است.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا  EAEU ، ما در حال مذاکره برای ایجاد منطقه آزاد تجاری با تعدادی از کشورهای اسلامی از جمله مصر، ایران، امارات متحده عربی بوده و در حال حاضر در آستانه آغاز گفتگو با اندونزی هستیم.

اورچوک در ادامه توضیحاتش افزود: در حال حاضر ما شاهد رشد تجارت دوجانبه خود با کشورهای مهم اسلامی هستیم و این موضوع ممکن است نشان دهنده نزدیک شدن کشور های ما به یکدیگر باشد. وظیفه امروز ما کاهش موانع تجاری و ساده سازی ارتباطات، در درجه اول در حوزه اقتصادی است.

به گزارش سیناپرس، وی در خاتمه توضیحاتش افزود:‌ در این راستا در نظر داریم مراکز ویژه تجارت آزادی را با کشورهای اسلامی فوق الذکر تاسیس کنیم که در آن قوانین و محدودیت های تجاری تسهیل شده و بازرگانان این کشورها می توانند به سادگی به بازارهای یکدیگر دسترسی داشته باشند.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل