نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مشکلات مالی خطر طلاق را افزایش می دهد

تحقیقات روان شناسان نشان می دهد: بحث در مورد برخی موضوعات خاص و به طور ویژه نوع بحث و مجادله در مورد این موضوعات، روابط بین زوجین را تخریب کرده و خطر طلاق را افزایش می دهد.

به گزارش سیناپرس، تحقیقات نشان می دهد: بحث در مورد پول و موضوعات مالی مهمترین عامل ایجاد طلاق است. متاسفانه شواهد نشان می دهد، زوج‌ها هنگام بحث بر سر مسائل مالی از خشن ‌ترین نوع زبان استفاده کرده و مشاجره‌ های مالی در بین زن و شوهر شدید تر و طولانی ‌تر است.

از سوی دیگر بازیابی بحث های مالی و بازگشت شرایط به حالت عادی نیز بیش از هر بحث دیگری طول می کشد. پس طبیعتاً هر چه زوج ‌ها در مورد پول مشاجره بیشتری داشته باشند، رضایت آن ها از رابطه مشترک کاهش می ‌یابد.

دکتر سونیا بریت لوتر، یکی از پژوهشگران این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق، گفت: بحث در مورد پول و مسائل مالی تا حد زیادی مهمترین دلیل ایجاد طلاق است. یافته های ما بر اساس بررسی، تحلیل و نتیجه گیری از یک نظرسنجی ملی از بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ زوج به دست آمده است.

وی در ادامه توضیحاتش می افزاید: ما در این مطالعه، درآمد، بدهی و ارزش خالص قدرت مالی هر زوج را کنترل کردیم. نتایج نشان داد؛مهم نیست چقدر درآمد داشته یا چقدر سرمایه دارید بلکه  بحث در مورد پول و مسائل مالی در همه اقشار مهمترین پیش بینی کننده طلاق بوده و در همه سطوح اتفاق می افتد.

به گزارش سیناپرس، البته این موضوع به معنی عدم همفکری در زمینه مالی و یافتن راه حل مشترک برای عبور از مشکلات نیست بلکه درگیری و مشاجره با موضوع مسائل مالی می تواند تاثیری مخرب بر زندگی زناشویی داشته باشد. از سوی دیگر افرادی که در مورد پول استرس دارند، از صحبت در رابطه با مشکلات مالی اجتناب می کنند، که این رفتار به مرور زمان اوضاع را بدتر می کند.

دکتر بریت لوتر در این رابطه گفت: افرادی که استرس مالی دارند، تمرکز بسیار کوتاه مدتی داشته و معمولا برای آینده برنامه ریزی نمی کنند. به همین دلیل اگر بتوانید استرس را کاهش دهید، می توانید قدرت برنامه ریزی خود را افزایش دهید.

به گزارش سیناپرس، اگر در خانواده عدالت مالی رعایت نشده و با اعضای خانواده در این رابطه منصفانه برخورد نشود، رضایت از رابطه کمتر خواهد شد.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: spring.org.uk

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل