نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بی نظمی در ساعات خواب نوزادان طبیعی است

دکتر روبین یائور Robin Yaure از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در ایالات متحده آمریکا که اقدام به انجام پژوهش های گسترده ای در زمینه اختلالات خواب نوزادان و بررسی شرایط سال های اولیه زندگی انسان کرده است ، در این مورد می گوید: پزشکان پس از انجام این آزمایش های پژوهشی می توانند به والدین برای درک بهتر روند و ساختار خواب نوزادانشان کمک کنند. بر این اساس، برنامه خواب نوزادان در سال های نخست زندگی می تواند تغییر کند و این یک امر طبیعی است و نباید موجب نگرانی و آشفتگی پدر و مادر نوزاد شود. این امر در بین والدین جوان که نگهداری از نخستین فرزند خود را تجربه می کنند ، بسیار شایع است.

برنامه خواب نوزادان در سال های نخست زندگی می تواند تغییر کند و این یک امر طبیعی است و نباید موجب نگرانی و آشفتگی پدر و مادر نوزاد شود.   

به گفته این پژوهشگر دلایل متعدد و زیادی برای این موضوع عنوان شده است که از آن جمله می توان به تغییرات سلامت نوزاد، تحرک و پویائی نوزاد، روند رشد و میزان اضطراب در نوزاد اشاره کرد. این پژوهش ها اعلام می کند که والدین باید اطمینان داشته باشند که در همه موارد ، بیدار شدن شبانه نوزادان به معنی اختلال در سلامت آن ها نبوده و پدر و مادر نباید خود را از بابت سهل انگار و کوتاهی در حق نوزاد سرزنش کنند .

در این پژوهش ها ، محققان با بررسی همه جانبه نوزادان ، مسائلی از قبیل دغدغه های والدین و سلامت بهداشتی نوزادان تحت نظر پزشک را نیز مورد مطالعه قرار دادند .

بر اساس این تحقیقات، وجود پدر یا مادر در کنار نوزاد در هنگام به خواب رفتن و طی شدن مراحل اولیه خواب وی ، سبب می شود که احتمال بیدار شدن نوزاد در حین خواب و بی قراری شبانه وی کمتر شود. این مطالعات همچنین مشخص می کند که انجام دو نوبت شستشوی روزانه و حمام گرم برای نوزادان ، به آن ها در داشتن خوابی آرام و بدون مشکل کمک خواهد کرد.

شرح کامل این تحقیقات و نتایج به دست آمده از آن در مجله  Journal of the American Association of Nurse Practitioners  به چاپ رسیده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل