ساخت کارخانه استحصال فاضلاب در مکزیک

در حال حاضر یکی از معضلات اصلی کلان شهرهای دنیا ، بحث مدیریت و دفع مناسب فاضلاب های شهری و صنعتی است . این موضوع دارای اهمیتی بسیار بالا است زیرا علاوه بر نقش مهمی که در فراهم کردن بهداشت و سلامت مردم شهرها و مناطق مسکونی و صنعتی دارد ، عدم توجه در دفع مناسب آن می تواند تبعاتی منفی و خسارات بزرگی در محیط زیست بر جای بگذارد . از سوی دیگر با توجه به بحران حال حاضر جهانی آب و لزوم جلوگیری از هرز رفتن آب ها و حفظ منابع آبی ، بسیاری از کشورهای دنیا در حال جستجوی راهکارهای مناسب و عملی جهت بالا بردن بهره وری دخیره های موجود آب خود هستند.

در همین راستا مقامات مکزیکی اعلام کردند به منظور بالا بردن استفاده از منابع طبیعی و دخایر آب این کشور و هم چنین کاهش دادن تاثیر منفی مایعات باقی مانده در فاضلاب انسانی و صنعتی روی اکو سیستم و محیط زیست این کشور ، در نظر دارند یک تصفیه خانه مجهز و مدرن را در جنوب منطقه چیپاس Chiapas به بهره برداری برسانند .

بر اساس اطلاعات منتشر شده از این پروژه ، تصفیه خانه مورد بحث با بودجه ای معادل 164 میلیون و 500 هزار پزو ( معادل 11 میلیون دلار ) ساخته شده و دارای ظرفیت تصفیه 320 لیتر فاضلاب در هر ثانیه است . این کارخانه استحصال و تصفیه فاضلاب در منطقه Tuxtla Gutierrez در بخش چیپاس کشور مکزیک قرار دارد . این کارخانه قادر به تامین میزان مناسبی از آب مورد نیاز مردم مناطق اطراف خواهد بود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا