رونمایی از اپلیکیشن کمک به دیابتی ها

دیابت در سراسر جهان به عنوان یک بیماری مهم در نظر گرفته شده است. به همین دلیل محققان تلاش می کنند تا با استفاده از فناوریهای مختلف به بیماران کمکهای لازم را ارایه کنند.

اکنون دکتر فرهاد فاتحی محقق ایرانی دانشگاه کوینزلند اپلیکیشن جدیدی ارایه کرده است که می توان آن را بر روی تلفنهای همراه هوشمند نصب کرد.

این محقق ایرانی اپلیکیشن جدیدش را درحالی ارایه کرده که علاقه زیادی به فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد و حالا توانسته با همکاری با سازمان تحقیقات صنعتی و علمی استرالیا کمک جدیدی را برای مبتلایان به دیابت ارایه کند.

دکتر فاتحی می گوید: در حال حاضر بیماران دیابتی مجبورند نتایج آزمایش گلوکز خونشان را به طور دستی ثبت کرده و سپس آنها را برای پزشکان از پشت تلفن خوانده یا به هر وسیله ای ارسال کنند تا آنها بتوانند ارزیابی دقیقی از این نتایج داشته باشند.

این نوآوری به معنای آن است که پزشکان می توانند بلافاصله پس از ثبت اطلاعات توسط بیمار، نتایج را خوانده و در صورت نیاز اقدامات فوری را انجام دهند

به عقیده این محقق ایرانی، چنین فرآیندی زمان بر بوده و در عین حال امکان بروز خطا نیز دور از ذهن نخواهد بود.

اما اکنون با استفاده از این اپلیکیشن جدید می توان اطلاعات مربوط به گلوکز خون را مستقیما و از طریق فناوری بلوتوث از دستگاه اندازه گیری کننده به تلفن همراه هوشمند منتقل نمود. در ادامه این فرآیند، اطلاعات ثبت شده از تلفن همراه هوشمند بیمار به دستگاههای هوشمند پزشکان یا پرستاران منتقل می شوند تا آنها بتوانند در همان لحظه ارزیابی دقیق خود را اعلام کنند.

دکتر فاتحی می گوید: این نوآوری به معنای آن است که پزشکان می توانند بلافاصله پس از ثبت اطلاعات توسط بیمار، نتایج را خوانده و در صورت نیاز اقدامات فوری را انجام دهند.

در نتیجه می توان امیدوار بود از مواردی همچون قطع عضو، نابینایی و از کار افتادن کلیه جلوگیری نمود.

هم اکنون تنها در آمریکا بیش از 1.5 میلیون تن به دیابت مبتلا هستند. اما نکته نگران کننده تر این است که بر شمار این افراد با سرعت زیادی افزوده می شود. آمارها از افزایش 100 هزار نفری این جمعیت در هر سال حکایت دارند.

منبع: medicalxpress

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا