نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز ثبت نام همایش یادگیری مفاهیم علمی در موزه ها

دبیر اجرایی همایش «یادگیری مفاهیم علمی در موزه ها» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا زمان برگزاری این همایش را از 14 تا 16 دی ماه برابر سوم تا پنجم ژانویه 2017 اعلام کرد.
'مهدی مولوی' از حضور 'میشل دارش' استاد دانشگاه و موسس موزه ریاضی فرانسه و 'مانوی ست' استاد موزه شناسی موسسه موزه ملی هند به عنوان سخنرانان ویژه این همایش خبر داد.
وی افزود: دو روز نخست همایش به ارائه سخنرانی های علمی و مقالات برگزیده اختصاص خواهد داشت و در روز پایانی همایش نیز کارگاه آموزشی با موضوع 'موزه شناسی و راه اندازی موزه های علم' با حضور استادان بین المللی خارجی و ایرانی برگزار خواهد شد.
مولوی در تشریح محورهای دوازده گانه ششمین همایش سالانه موزه علوم و فناوری گفت: 'رویکردهای مناسب برای موزه­ های علوم و فناوری در ترویج علم و یادگیری مادام ­العمر'، 'نظریه­ های ارتباط با علم در موزه'، 'شاخص­ های استاندارد برای تهیه محتواهای آموزشی، طراحی بازی­ های علمی و فعالیت­ های هنری در موزه­ های علوم و فناوری'، 'چگونگی بازنمایی مفاهیم علمی و فناوری (بومی، نوین) در موزه­ ها'، 'شیوه­ های تفسیر سیر تحول محصولات فناوری و شکل­ گیری نظریه­ های علمی در موزه علوم و فناوری' از جمله محورهای همایش امسال است.
وی همچنین از مباحث 'موزه­ ها فرصتی برای آموزش غیر رسمی و یادگیری در اوقات فراغت'، 'شیوه­ های آموزش تاریخ علم و فناوری در موزه ­ها'، 'نقش موزه­ ها در آموزش معلمان و اجرای بهتر برنامه­ های درسی'، 'موزه، بستری برای آشنایی با فناوری ­های نوین و مراکز صنعتی'، 'روش­ های نوین مدیریت در موزه های علوم و فناوری'، 'شایستگی حرفه­ ای برای کارکنان موزه ­ها و موسسات مروج علم'، 'قابلیت ­های فضای مجازی برای ترویج و آموزش علم در موزه­ ها' به عنوان دیگر محورهای این همایش بین المللی یاد کرد.
دبیر اجرایی همایش «یادگیری مفاهیم علمی در موزه ها» یادآور شد: علاقمندان تا 30 آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت همایش ششم موزه علوم و فناوری به نشانی http://conf.isc.gov.ir/stm95/fa نسبت به ثبت نام یا ارسال مقاله در محورهای تعیین شده اقدام کنند. 
وی ادامه داد: هیات داوران همایش که متشکل از 21 عضو هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور هستند از اول آذرماه تا اول دی ماه، کار ارزیابی مقالات ارسالی را انجام خواهند داد تا مقالات برگزیده در روزهای برگزاری همایش به دو صورت سخنرانی و مقاله ارائه شود.
مولوی، دسترسی به نتایج آخرین تحقیقات علمی در حوزه ترویج و آموزش مفاهیم علمی، تولید ادبیات در حوزه موزه علوم و فناوری و بومی سازی آنها متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی و تبیین جایگاه موزه های علوم در چرخه تولید، انتشار و یادگیری مفاهیم علمی را از مهم ترین اهداف برگزار این همایش تخصصی عنوان کرد.
مخاطبان این همایش علمی را استادان دانشگاه، دانشجویان، معلمان، دانش آموزان، موزه داران و پژوهشگران موزه داری تشکیل می دهند.
همایش «یادگیری مفاهیم علمی در موزه ها» به همت موزه علوم و فناوری و با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی، کمیته جهانی موزه ها (ایکوم)، موزه ملی ایران، موزه ارتباطات و پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) تدارک یافته است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل