نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انتشار نقشه راه دستیابی به کربن صفر

بسیاری از کشورهای جهان سیاست هایی جدی برای توقف انتشار کربن و دستیابی به اهداف تعیین شده زیست محیطی برای محدود کردن تاثیرات مخرب گرمایشی زمین دارند. در این راستا صنایع نفت و پتروشیمی اقیانوسیه نقشه راه جدید دستیابی به این هدف را منتشر کردند.

به گزارش سیناپرس، روز گذشته سازمان صنایع گاز، نفت و پتروشیمی استرالیا نقشه راهی برای آینده انتشار خالص صفر منتشر کرده است. بر این اساس انجمن تولید و اکتشاف نفت استرالیا  روز دوشنبه گزارش جدیدی را منتشر کرد که در آن پیشنهاد ایجاد ۹ منطقه صفر خالص در سراسر این کشور برای همراه کردن تولید گاز، انرژی های تجدید پذیر و هیدروژن همراه با تولید، ساخت پالایشگاه ها و صنایع جدید ارائه شد.

بر اساس این طرح، این مناطق با زیرساخت ‌های مشترک برای گاز، انرژی ‌های تجدید پذیر، استفاده از جذب کربن و ذخیره‌سازی  و تولید هیدروژن با هدف تقویت تحول اقتصاد مبتنی بر کربن خالص صفر ایجاد خواهند شد.

طبق گزارش فوق، این مناطق می‌توانند ۷۹ درصد از ۲۱۵ تاسیسات سنگین ‌ترین آلاینده استرالیا را پوشش دهند که طبق برنامه مکانیزم حفاظتی دولت، باید انتشار گاز های گلخانه ‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهند.

سامانتا مک کالوچ، مدیر اجرایی صنایع گاز، نفت و پتروشیمی استرالیا، در این رابطه گفت: مناطق فوق الذکر به تسریع حرکت استرالیا به سمت دستیابی به هدف کربن صفر کمک می کند. این کار به نوعی، مانند گردآوری انتشار کربن با همکاری یکدیگر برای کمک به دستیابی به صفر خالص در سریع ‌ترین و مقرون‌به‌صرفه ‌ترین راه برای اقتصاد است.

به گزارش سیناپرس، وی در ادامه توضیحاتش گفت: این مناطق می توانند به آهنربایی برای سرمایه گذاری منطقه تبدیل شوند و چارچوبی را برای صنایع مختلف فراهم کنند تا با یکدیگر همکاری کرده و مسیر صفر خالص را سرعت بخشند. این سیاست، هزینه ها را کاهش داده و در تولید، فرآوری مواد معدنی و صنعت تحولاتی جدی ایجاد کرده و زمینه ساز اشتغال و حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

گفتنی است در اوایل ماه مه، دولت استرالیا اعلام کرد که یک مرجع جدید ملی کربن صفر را برای نظارت بر انتقال و اطمینان از اینکه هیچ فردی را نادیده نمی گیرد، ایجاد خواهد کرد.

استرالیا متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ میزان ۴۳ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای خود را به زیر سطح سال ۲۰۰۵ کاهش دهد و تا سال ۲۰۵۰ به هدف خالص صفر دست یابد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: english.news.cn

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل