نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فعالیت ۳ شرکت دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات کشاورزی اردبیل

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از فعالیت ۳ شرکت دانش بنیان، ۱۱ شرکت فناور و ۸ هسته فناور در این مرکز خبر داد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، کمال شهبازی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، ۲۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران در تشریح عملکرد مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی مستقر در مرکز گفت: مرکز رشد به صورت مشترک با پارک علم و فناوری استان از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در این مرکز آغاز کرده است و در طی این مدت ۳ شرکت دانش بنیان، ۱۱ شرکت فناور و ۸ هسته فناور در طی ۹ جلسه شورای فناوری جذب و در ساختمان‌های مرکز و ایستگاه مستقر شده‌اند.

وی افزود: در طی این مدت شرکت دانش بنیان پیشگامان آذر زر کشت ایرانیان علاوه بر معرفی ۳ رقم مقاوم به خشکی و پر محصول(ارقام سالار، آذران و پیام) ۵ لاین گندم را نیز در مرحله پیشرفته و نام‌گذاری قرار داده است و دیگر شرکت‌های مستقر نیز به چندین پروتکل در زمینه تولید مینی تیوبر و تکثیر پایه‌های رویشی درختان میوه و گیاهان دارویی دست یافته‌اند.

شهبازی خاطرنشان کرد: امسال دستگاه برداشت بادام زمینی توسط شرکت صنعت خزر مستقر در این مرکز موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع از اداره ثبت اختراعات کشورگردیده است و فناوران این مرکز هر سال در نمایشگاه‌های ملی و استانی حضور فعال داشته و محصول و نمونه تولیدی فناورانه خود را در معرض بازدیدکنندگان قرار داده‌اند و همچنین تاکنون بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان توسط صندوق پژوهش و نوآوری استان اردبیل در اختیار فناوران مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور اردبیل قرار گرفته است.

وی افزود: مرکز رشد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل آمادگی لازم را برای جذب و پذیرش فناوران در رشته‌های مختلف کشاورزی در سطح استان را دارد.

خروج از نسخه موبایل