نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارایه خدمت پروبیوتیکی درمرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

 دکترسیدابوالحسن شاهزاده فاضلی گفت:این خدمت که به بررسی توان پروبیوتیک ها از جمله باکتری های اسیدلاکتیک می پردازد پتانسیلی را برای معرفی سویه های ارزشمند پروبیوتیکی برای استفاده در صنایع غذایی و دارویی ایجاد کرده است.

وی افزود:افزودن پروبیوتیک ها به لبنیات صنعتی این امکان را فراهم می کند که محصولات لبنی با ویژگی های مطلوب به بازار عرضه شوند. در ضمن حق انتخابی برای مصرف کنندگان ایجاد می شود که راه جدیدی برای استفاده از محصولات سالم را داشته باشند.
پروبیوتیک بر اساس تعریف اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی، میکروارگانیسم های زنده ای هستند که مصرف کافی آنها سبب نمایان شدن اثرات سلامت بخش در بدن میزبان می شود.
رئیس مرکز ملی ذخائر ژنتیکی و زیستی ایران اظهار کرد: سلامتی محصولات حاوی پروبیوتیک ها در واقع سلامتی دستگاه گوارش را تضمین و سیستم ایمنی را تقویت می کند.
وی افزود: امروزه به دلیل استفاده روزافزون از مواد لبنی صنعتی امکان کاهش و یا حذف باکتریهای پروبیوتیک بومی وجود دارد. باتوجه به اهمیت پروبیوتیک ها در حفظ و ارتقاء سلامت انسان، جداسازی و شناسایی آنها در محصولات لبنی سنتی و به کارگیری آنها به عنوان استارتر در تولید انبوه فرآورده های لبنی صنعتی ضروری به نظر می رسد.
به دلیل استفاده از استارترهای وارداتی در صنایع لبنی از اهمیت استارترهای بومی کاسته شده و امکان استفاده از آنها بسیار محدود شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل