نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تصمیم روسیه برای سرمایه گذاری کلان در خلیج فارس

در پی اعمال تحریم های گسترده غرب علیه روسیه، این کشور سیاست های اقتصادی و تجاری خود را تغییر داده و به شرکای جدیدی می اندیشد. در این راستا وزیر توسعه اقتصادی روسیه از تصمیم این کشور بر سرمایه گذاری گسترده در کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش سیناپرس، ماکسیم رشتنیکوف وزیر توسعه اقتصادی روسیه به خبرگزاری دولتی این کشور گفت که کشورهای خلیج فارس به طور کلی و امارات متحده عربی به طور خاص، شرکای سرمایه گذاری کلیدی برای آینده روسیه هستند.

وی در ادامه توضیحاتش تاکید کرد: کشور های خلیج فارس از مهمترین شرکای سرمایه گذاری روسیه محسوب می شوند. به عنوان مثال، طی سال گذشته ما شاهد افزایش بی سابقه سرمایه گذاری روسیه در اقتصاد امارات هستیم.

بر اساس آمارهای رسمی، در سه فصل اول سال گذشته، امارات ۱۶ برابر بیشتر از بازه زمانی مشابه سال گذشته، شاهد سرمایه گذاری روسیه بوده و منافع زیادی در این زمینه دریافت کرده است.

باید توجه داشت همانطور که وزیر توسعه اقتصادی روسیه تاکید کرد، این کشور در تلاش است تا مکانیسم های سرمایه گذاری خارجی خود را احیا کند تا اقتصاد روسیه  بتواند به سرعت با شرایط جدید سازگار شود.

ماکسیم رشتنیکوف خاطرنشان کرد: ما از این پس و در پاسخ به تحریم‌ ها، از ابتکارات کارآفرینی و هر کسی که مصمم به تکمیل پروژه ‌های موجود، راه‌ اندازی پروژه‌ های جدید و ایجاد شغل باشد، حمایت فعال‌ تری خواهیم کرد. چه این فرد یا شرکت سرمایه‌ گذار روسی باشد و چه از یک کشور دوست و متحد اعلام آمادگی کند.

به گفته وزیر توسعه اقتصادی روسیه، عبارت محور شرق که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است، بیش از حد عمومی بوده و نمی تواند به اندازه کافی سیاست اقتصادی روسیه را مشخص کند. به گزارش سیناپرس، رشتنیکوف در پایان توضیحاتش خاطرنشان کرد: گسترش ارتباطات تجاری با کشورهای خاورمیانه و منطقه آسیا و اقیانوسیه از مدت ها قبل از درگیری اخیر با غرب به اولویت روسیه تبدیل شده است.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل