نیکولا تسلا جنگ پهپادها را در سال 1898 پیش بینی کرده بود

وی همچنین ظهور اسمارت فون ها، تلویزیون و پهپادها را پیش بینی کرده بود. وی ظهور این فناوری ها را با نابودی بشر نیز برابر دانسته بود .در پتنتی که در هشتم نوامبر 1898 به ثبت رسید، تسلا ذکر کرده بود که اختراع وی به هیچگونه سیم و رساناهای الکتریکی احتیاج ندارد. در مقابل، او راهی را برای حرکت دادن کشتی ها از طریق تولید امواج، ضربات و یا تشعشعات که از طریق زمین، آب و یا جو منتقل می شوند یافته بود. این امواج و تشعشعات تا زمانی که در طیف موثر یا منطقه فعال قرار گیرند می توانند به شی مورد نظر برسند.

امواج رادیویی در آن زمان هنوز بسیار تازگی داشتند(این امواج در سال 1867 برای نخستین بار معرفی شدند و در دهه 1890 میلادی در حوزه ارتباطات به کار گرفته شدند). تسلا بعدها این امواج را تحت عنوان "نوسانات الکتریکی که هیچ مسیر رسانایی خاصی را دنبال نمی کنند، اما در خطوط مستقیمی در فضا منتشر می شوند" معرفی کرد.

این پتنت که "روش و ابزار کنترل مکانیسم حرکت کشتی ها و یا وسایل نقلیه" نام داشت، همچنین پیش بینی های تسلا را در خصوص جنگ پهپادها نمایش می دهد. در این پتنت او می گوید که جنگ پهپادها در نهایت به برقرای صلح میان ملت ها می انجامد چرا که این جنگ "اثرات مخرب خاص و نامحدودی" به همراه خواهد داشت.

گرچه این درگیری هنوز به آن شدت شکل نگرفته است، لازم به ذکر است که تسلا امکان چنین جنگی بین پهپادها را قرن ها پیش و زمانی که هیچ آثاری از این دستگاه ها نبود مطرح کرده است. در عصر حاضر هزاران نفر در حملات پهپادی جان خود را از دست داده اند. یکی از دستاوردهای مخرب دانش بشری که توانست صلح را به همراه داشته باشد، بمب اتم بود که باعث شد آمریکا و روسیه حدود نیم قرن فقط نگاه خود را به حریف بدوزند.

اولین پهپاد و یا بهتر بگوییم نخستین هواپیمای بدون سرنشین کنترل از راه دور که در منازعات بین کشورها به کار رفت در طول مدت جنگ جهانی اول اختراع شد. این وسیله یک هواپیمای حمل بمب بود که مسیری از پیش تعیین شده را به سمت هدف طی می کرد. این جنگ افزار بسیار گرانقیمت بود و روند تولید آن بسیار پیچیده بود به نحوی که هر هواپیما پس از یک بار استفاده نابود می شد. همچنین تغییر مسیر آن در حین پرواز ممکن نبود و همین امر آن را برای پرتاب بمب گزینه خیلی خوبی به شمار نمی آورد.

در هر حال همیشه نگاهی به آنچه دانشمندانی مانند تسلا در گذشته انجام داده و بر آن تمرکز داشته اند بسیار جالب است.

 

منبع:تک شات

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا