نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تقویت فعالیت‌های قرآنی منجر به تربیت انسان‌هایی در تراز دانشگاه انقلاب اسلامی می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به سی‌وهفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور نوشت: تقویت و ارتقای فعالیت‌های دینی و قرآنی در محیط‌های علمی و دانشگاهی علاوه بر شکوفایی و بالندگی استعدادهای فردی دانشگاهیان، منجر به تربیت انسان‌هایی در تراز دانشگاه مطلوب انقلاب اسلامی می‌شود.

از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در پیامی به این جشنواره نوشت: جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور یکی از برگ‌های زرین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور است. اکنون که بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، این جشنواره به مثابه شجره طیبه ای شده که ثمرات آن در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و کشور مبتنی بر اراده و عزم دانشگاهیان قرآنی در حفظ ارزش‌های دینی و قرآنی بنا نهاده شده است.

وی افزود: مجموعه‌ای از فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت که بر پایه ایمان، اخلاق و باورهای دینی بنا نهاده شده و از پس فراز و نشیب سال‌های پر بار حیات طیبه خود، اکنون به یک رویداد بزرگ و مستحکمی برای حفظ و استمرار معنویت و ارزش‌های الهی در دانشگاه‌های کشور شده است.

وزیر علوم ادامه داد: نقش‌آفرینی مؤثر دانشجویان قرآنی در صحنه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور، جلوه های پر طراواتی از طنین روح افزای تلاوت و انس با قرآن و عترت را به ذهن متبادر می‌سازد. تقویت این باور و نشاط معنوی می‌تواند، موجبات تحقق اهداف سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه راهبردهای تاکیده شده مقام معظم رهبری با محوریت معنویت و اخلاق را فراهم کند. در عرصه اخلاق و معنویت همچون دیگر عرصه ها، هریک از اجزای این جشنواره پویا و اصیل، به عنوان سرمایه‌ای نمادین در محیط های دانشگاهی به شمار می‌رود که تاکنون سهم مهمی را در ارتقای دانش، بینش و رفتارهای دینی و قرآنی دانشجویان کشور داشته است.

بی تردید، تقویت و ارتقای فعالیت‌های دینی و قرآنی در محیط‌های علمی و دانشگاهی علاوه بر شکوفایی و بالندگی استعدادهای فردی دانشگاهیان، منجر به تربیت انسان‌هایی در تراز دانشگاه مطلوب انقلاب اسلامی می‌شود. ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها شامل؛ کانون‌های قرآن و عترت، هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فعال دانشجویی در حوزه های مختلف دینی و قرآنی، با روحیه و عزمی که دارند، قطعا افق های روشنی از پیشبرد دانشگاه برای تقویت و اعتلای معنوی دانشگاه‌ها و نیز اعتلای توان علمی، بصیرتی و معرفتی کشور در رسیدن به قله های کمال را نمایان می‌کند.

زلفی‌گل در پایان ضمن گرامیداشت این رخداد با عظمت قرآنی و پاسداشت خدمات دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد: به حضور متسابقان حاضر در این جشنواره به ویژه برگزیدگان جشنواره، داوران و استادان قرآنی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور ادای احترام کرده و عزت و سربلندی روزافزون همه عزیزمان را از درگاه خداوند متعال می‌خواهم.

سی و هفتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم ۱۷ اردیبهشت در دانشگاه لرستان آغاز شد و تا امروز (نوزدهم اردیبهشت) ادامه دارد. در روز اول این جشنواره قاریان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مداحی، دعاخوانی صحیفه سجادیه، اذان و تواشیح (بخش آقایان) در گروه های بانوان و آقایان با یکدیگر به رقابت پرداختند. همچنین در روز دوم افراد برتر جشنواره در رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل معرفی شدند.

خروج از نسخه موبایل