نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ماهواره های تحلیل کننده طوفان های فصلی ناسا به مدار زمین رفتند

ساعاتی پیش مجموعه راکت لابراتوار الکترون ایالات متحده یک جفت ماهواره نظارت بر طوفان ناسا را از نیوزلند با موفقیت به مدار زمین پرتاب کرد. این ماهواره ها قادر هستند زمان تحلیل و پیش بینی وقوع طوفان ها را از شش ساعت به یک ساعت کاهش دهند.

به گزارش سیناپرس، دو ماهواره هواشناسی جدید ناسا ساعاتی پیش و از شبه جزیره ماهیا در ساحل شرقی نیوزلند به مدار زمین پرتاب شد. مجموعه راکت لب در توئیتر خود در رابطه با ماموریت فوق نوشت: ما پس از ۳۶ پرتاب مرتبط با این مطالعات هنوز خسته نشده و به ادامه کارمان امیدواریم. این ماموریت، دو ماهواره جدید  از چهار ماهواره CubeSats را در مدار زمین مستقر کرد که مجموعه ‌ای از ماهواره‌های نظارتی بر طوفان های استوایی را برای ناسا تشکیل داده اند که با نام اختصاری TROPICS شناخته می ‌شوند. این ماهواره ها وظیفه بررسی و مشاهدات زمان ‌بندی شده ساختار بارش و شدت طوفان های فصلی را بر عهده دارند.

به گفته ناسا، این مجموعه ماهواره ای با اندازه‌ گیری ‌های مایکروویو در مناطق استوایی، اطلاعات ارزشمندی برای درک بهتر سیستم ‌های طوفانی ارائه می‌ کند.

مجموعه فضایی راکت لب  همچنین طی بیانیه ای اعلام کرد که ماهواره ها بر روی دو فضاپیمای مداری مجزا با فاصله ۱۸۰ درجه مقابل به فضا پرتاب شدند و مدارهای منحصر به فرد آن ها بر فراز مناطق استوایی زمین به ماهواره های جدید این امکان را می دهد که از روی هر طوفانی با فاصله یک ساعت عبور کنند. به گزارش سیناپرس، در حال حاضر این مدت زمان برای  ماهواره های ردیابی آب و هوا، شش ساعت است که فناوری جدید ناسا این مدت زمان را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

به گفته مقامات ناسا، مجموع ماهواره های TROPICS با ارائه داده های به موقع در مورد شدت طوفان و ارائه هشدار های اولیه به کسانی که در مسیرهای طوفان هستند، پتانسیل واقعی نجات جان انسان ها را دارد.

به گزارش سیناپرس، ساعاتی پیش سازمان فضایی ناسا در بیانیه‌ ای تأیید کرد که هر دو ماهواره پرتاب شده با موفقیت در محل از پیش تعیین شده مستقر شده‌ و تیم پشتیبانی در حال تلاش برای دستیابی به سیگنال های این ماهواره ها هستند که این امر ممکن است مدتی طول بکشد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، دومین جفت این ماهواره ها قرار است تا حدود دو هفته دیگر به مدار زمین پرتاب شوند.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل