نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توصيه هاي استاندارد در خصوص استفاده از كولرهای آبی

مدیر کل اداره کل استاندارد فارس با اشاره به شروع ایام گرم سال و استفاده گسترده مردم از سیستم های سرمایشی به ویژه كولرهاي آبی، از اجباري بودن استاندارد كولرهاي آبی و ضرورت توجه به آن خبر داد.
به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومي اداره كل استاندارد فارس، مهدی رزمجو مدیر کل اداره کل استاندارد فارس ضمن تاکید بر اجباري بودن استاندارد كولرهاي آبي و ممنوعیت عرضه آن بدون علامت استاندارد از شهروندان خواست در هنگام خريد اين محصول به علامت استاندارد و كد ده رقمي و رتبه انرژی درج شده در پلاک مشخصات دستگاه توجه ويژه نمایند.
مدیر کل اداره کل استاندارد فارس افزود: با توجه به حوادث گذشته مبنی بر برق گرفتگی افراد، در نسخه جدید از استاندارد کولر، مقرر گردیده است سازندگان از دو کلید «قطع دو قطب (فاز و نول)» جهت قطع همزمان فاز و نول از دستگاه در هنگام قطع کلید و «RCCB (کلید حفاظت جان)» در مدار الکتریکی کولر به منظور کاهش خطر برق گرفتگی استفاده نمایند.
رزمجو تاکید کرد: نصب و راه اندازی کولر باید توسط سرویسکار مجاز صورت گیرد و قبل ازراه اندازی دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود و مسیر انشعاب برق و سیم کشی را کنترل نموده تا از صحت آن مطمئن شوید همچنین نصب فیوز مناسب در مسیر هادی فاز لازم و ضروری است وسیم ارت منازل را به ترمینال سیم ارت کولر وصل کنید.
وی گفت: باید دقت شود از ریختن آب بطورمستقیم روی پوشال ها اجتناب گردد، زیرا احتمال خطر برق گرفتگی و یا سوختن الکتروموتور وجود دارد و در صورت تعویض پوشال ها دقت شود که تارهایی از پوشال خارج نشده باشد، زیرا امکان انتقال آب روی قسمت های متحرک (پولی و تسمه) وجود دارد که باعث سوختن الکترو موتور می شود. همچنین هر چند وقت یکبار پمپ کولر را کنترل شود چون در صورت جمع شدن خرده پوشال ها اطراف محور و یا داخل محفظه پمپ احتمال سوختن آن وجود دارد.

انتهای پیام

گزارش: فتانه حق پرست

خروج از نسخه موبایل