نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حلقه های هوشمند  Oura ردیاب سلامت همراه شما

حلقه هوشمند

محققان حلقه انگشتری ساخته اند که ظاهری بسیار ساده دارد، اما قابلیت های هوشمند عجیبی دارد.

به گزارش سیناپرس به نقل از digitaltrends، زیورآلات به ویژه برای خانم ها از نظر زیبایی بسیار پرطرفدار است، اما تقریبا همه زیورآلات تنها کاربرد زیبایی دارند و قابلیت دیگری ایفا نمی کنند. اما محققان موفق به ساخت حلقه انگشتری به ظاهر ساده شده اند که در واقع، آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست بلکه به صورت هوشمند طراحی شده است.

حلقه انگشتری هوشمند Oura جزء برترین گجت های هوشمند به شمار می رود که به نوعی عملکردی مشابه ساعت های هوشمند ردیاب سلامت دارند، اما خیلی ساده تر بوده و کاربر به راحتی می تواند مانند یک انگشتر از آن استفاده کند.

کنترل خواب، کنترل تناسب اندام و ردیاب سلامت از جمله قابلیت های این حلقه انگشتری هوشمند است و به این ترتیب به گزارش سیناپرس، نیاز به استفاده از ساعت های هوشمند یا نصب کنترل گر خوار در خانه را رفع می کند و کاربر تنها با این حلقه هوشمند می تواند کار چند دستگاه هوشمند دیگر را انجام دهند.

قیمت 300 دلاری برای این حلقه هوشمند مبلغ کمی نیست اما فناوری پیشرفته ای که در دل این حلقه به کار رفته می تواند جایگزین بسیار خوبی برای ردیاب های سنتی خواب و تناسب اندام باشد.

این ردیاب هوشمند لحظه های زندگی شما را تحت کنترل دارد به طوری که حتی اگر خواب کمی داشته و نیاز به خواب بیشتری داشته باشید، به شما اطلاع می دهد و حتی احتمال بیمار شدن بدن شما را نیز پیش بینی می کند.

زمانی که این حلقه هوشمند خواب شما را کنترل می کند، علاوه بر تجزیه و تحلیل دقیق خواب عمیق، خواب سبک، خواب REM (رویا) و نیز اندازه اکسیژن خون را نیز مورد ارزیابی قرار می دهد. به گزارش سیناپرس، پس از آن با همسان سازی با فعالیت های روزمره، سعی می کند کیفیت خواب را بهبود بخشیده و حال شما را بهتر کند.

آمارها نشان می دهد: 86 درصد از کاربران حلقه هوشمند Oura بعد از استفاده از این حلقه اعلام کرده اند که کیفیت خواب آنها بهبود پیدا کرده است. علاوه براین، این حلقه فعالیت های بدنی شما را نیز بررسی می کند به طوری که نوع حرکت، گام ها، ضربان قلب و بازگشت بدن به حالت اولیه پس از فعالیت را بررسی می کند.

این حلقه هوشمند همچنین برآوردی کلی از وضعیت سلامت بدن شما براساس 20 سیگنال بیومتریک ارائه می دهد. این حلقه احساس شادابی یا استرس را در شما حس کرده و به شما اطلاع می دهد که فکری به حال خودتان کنید تا از این حالت خارج شوید. به گزارش سیناپرس، با حسگرهای حرارتی که در حلقه Oura به کار رفته، احتمال بیمار شدن را نیز در شما نشان می دهد.

این حلقه هوشمند با توجه به این که در انگشت دست انداخته می شود و در تماس مستقیم با نبضی است که از انگشت اشاره عبور می کند، بسیار قدرتمندتر و دقیق تر از مچ دست می تواند ارزیابی های سلامت را انجام دهد.

گزارش:ندا اظهری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل