نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کنفرانس پلیمر برگزار شد

پیشرفت های اخیر در سنتز پلیمر، ماکرو مولکول ها و نانوفناوری، ماکرو مولکول ها در بیوتکنولوژی و پزشکی، انرژی، اپتیک و اپتوالکترونیک، پلیمر و غشاهای مبتنی بر پلیمر، پلیمرهای هوشمند و کاربردی، منابع تجدیدپذیر و پلیمرهای زیستی، مهندسی پلیمر، فیزیک پلیمر، پلیمرهای صنعتی، مدلسازی و شبیه سازی پلیمرها، محورهای اصلی این کنگره را تشکیل می دادند.

کریستوف ماتیاژوسکی از دانشگاه کانگی ملون (آمریکا)، نیازی سردار ساریسیفتسی از دانشگاه یوهانس کپلر (اتریش)، مارکوس آنتونیتی از موسسه ماکس پلانک (آلمان)، تاکوزو آیدا از دانشگاه توکیو (ژاپن)، سخنرانان اصلی MACRO 2016 بودند.

تعداد 126 مقاله از سوی محققان و پژوهشگرانی از کشورهای آلمان، آمریکا، آفریقای جنوبی، اتریش، استرالیا، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، تایوان، چین، چک، دانمارک، ژاپن، سوئیس، عربستان، فرانسه، کره جنوبی، کلمبیا، کانادا، مکزیک، هلند، یونان، در کنگره جهانی پلیمر ارائه شدند.

جوایز کنگره پلیمر:

جایزه بینالمللی پلیمر آیوپاک (Polymer International IUPAC Award)

این جایزه 5 هزار دلاری با همکاری اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی (IUPAC) و کنگره MACRO 2016 برای تقدیر از نوآوری در فناوری و علم پلیمر به یک پژوهشگر جوان اهدا شد.

جایزه بین المللی پلیمر آیوپاک امسال به پروفسور ریچارد هوگنبوم، استاد دانشگاه گنت (بلژیک)، مدیر موسسه پلیمر هلند و یکی از سردبیران مجله پلیمر اروپا، بدلیل تحقیقات گسترده بر روی مواد تطبیقی مبتنی بر پلیمرها و پلیمرهای سوپرامولکولی تعلق گرفت.

جایزه دانشمند جوان آیوپاک (Hanwha-Total IUPAC Young Scientist Award)

این جایزه به دانشمندان و پژوهشگران جوان زیر 40 سال که دستاورد چشمگیری در علم پلیمر داشته باشند، اهدا می شود. مون جئون پارک، استاد جوان دانشگاه علم و فناوری پوهانگ (کره جنوبی) و برنت سامرلین، استاد جوان دانشگاه فلوریدا (آمریکا) برندگان جایزه دانشمند جوان آیوپاک 2016 بودند.

جایزه سخنرانی باب استپتو (Bob Stepto Lecture Award)

این جایزه به منظور گرامیداشت یاد و تقدیر از فعالیت های علمی برجسته پروفسور باب استپتو، استاد فقید موسسه علم و فناوری دانشگاه منچستر و از اعضای با سابقه اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی (IUPAC)، از امسال به جوایز کنگره جهانی پلیمر افزوده شد.

نخستین جایزه سخنرانی باب استپتو به پروفسور میشائل بوباک، استاد دانشگاه گوتینگن آلمان اهدا شد.

 

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل